خبرهای داغ:
اسحاق جهانگيري كه گفت: كسي حق ندارد وارد حريم بخش خصوصي شود و مبارزه با فساد بايد انجام شود اما به دور از تسويه حساب سياسي باشد.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۳۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بازداشت مهدي جهانگيري برادر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور با سرو صدا هاي زيادي همراه بود از جمله موضع تند و عصبانيت اسحاق جهانگيري كه گفتند: كسي حق ندارد وارد حريم بخش خصوصي شود و مبارزه با فساد بايد انجام شود اما به دور از تسويه حساب سياسي باشد.
در جمهوري اسلامي ايران چنانچه مبارزه با دانه درشت ها و صاحبان قدرت و ثروت اجرا شود مردم رضايت مندي خويش را ابراز مي دارند اما سوالي كه هميشه در اذهان ايجاد مي شود همه در برابر قانون مساوي نيستند و در برخوردها مشاهده مي شود كه فراتر از قانون براي افراد صاحب نفوذ اعمال مي شود اما براي افراد مستضعف نوعي رها شدگي براي احقاق حق وجود دارد.
وقتي در شيراز علي مطهري مورد حمله عده اي قرار مي گيرد و با گوجه فرنگي و تخم مرغ به سمت او پرتاب مي كنند مجلس شوراي اسلامي و بدنه دولت يك صدا از مظلوميت علي مطهري دفاع مي كنند و وزير كشور دستور پيگيري و شناسايي عاملان را صادره مي كند اما در برابر ضرب و شتم كارگران معدن آق دره به دليل در خواست دستمزد ناچيز خود هيچ صدايي از مسوولان در نمي آيد و در آخر هم معلوم نشد چه كسي باعث اين اتفاق شد.
در جامعه امروزي عده اي مباززه با فساد را در چارچوب قانون نمي خواهند بلكه هر چيزي كه به نفع آنها باشد بايد عين قانون تلقي شود در غير اين صورت باطل است و به منزله تسويه حساب سياسي مي باشد.اصلا مغز انسان سوت مي كشد از دست فسادهاي ميلياردي و چند شغله هاي بي مغز كه همه چيز را فداي رياست و كياست نداشته خود كرده اند.
دردهه چهارم انقلاب حقوق هاي نجومي برداشت از سفره انقلاب مي باشدو دستمزد كارگرتشويش اذهان عمومي بوده و با باتوم پاسخ داده مي شود. چرا هر فساد كلان و ميلياردي اتفاق مي افتد توسط افراد وابسته به بدنه دولت و ساير قوا صورت ميگيرد و مردم را نسبت به انقلاب بي اعتماد مي كند.
اما چند نكته به آقاي جهانگيري:
آقاي جهانگيري عصبانيت شما ناشي از چيست؟ وقتي با سرو صدا و جنجال رسانه اي عده اي در دولت دهم بحث بورسيه ها را پيش كشيدند و 3500 نفر را بدنام كردند و شخص شما از اين پروژه دفاع كرديد مگر حكمي در دادگاه صادر شده بود كه اصل برائت براي شما بي معنا بود؟
در خصوص اتهاماتي كه به دولت نهم و دهم شبانه روز زديد و هراختلاسي را به رييس دولت وقت منتسب كرديد آيا انتظار نداريد كه وقتي برادرتان خبر بازداشتش به دلايل مسايل مالي منتشر مي شودارتباط اين مقوله را همانند خود شما قضاوت كنيم.
آن را حساب پاك است از محاسبه چه باك است؟ اجازه دهيد دادگاه و محاكم قضايي به كارشان ادامه دهند و اگر بي گناه بودند اعاده حيثيت نماييد و قطعا ملت نيز در كنار شما خواهد بود. همان دستگاه قضايي كه رحيمي را محكوم كرد و به دليل تخلفش در ديوان محاسبات زنداني نمود و طيف شما در ريختن آبروي اين فرد سنگ تمام گذاشتيد همان قوه قضاييه حالا بنا بر دلايل و اسنادي نسبت به بردارتان مظنون هستند و قانون گرايي و مبارزه با فساد اين است كه هر رايي را دادگاه صادر كرد بپذيريم حتي اگر به ضررتان باشد.
همانطور كه امام علي در دادگاه براي زره خود با يك مرد نصاري حاضر مي شود و عليرغم محق بودن راي دادگاه به ضررشان تمام مي شود و مي پذيرد شما نيز به عنوان الگوي جامعه و كسي كه بيشتر فرياد را در مبارزه با فساد با شعارهاي زيبا داديد بپذيريد اما اين بار در عمل پذيرا باشد زيرا تاكنون مبارزه با فساد كه از زبان برخي ها صادر شده است تنها شعار و حرف بوده ودر عمل مردم چيزي نديده اند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها