خبرهای داغ:
محسنی اژه ای از بازداشت یکی از بدهکاران کلان بانکی خبر داد و گفت: این فرد با رانت توانسته با ۱۴ بانک ارتباط بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۵۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در صد و نوزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی گفت: حقیقتا از مردم سپاسگزارم چرا که به نقل از مسئولان برگزاری این مراسم، حضور مردم کم نظیر بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه و در خصوص برخورد با فساد اقتصادی و امنیتی گفت: قوه قضائیه همواره در برخورد با مفاسد مصمم بوده و به دنبال احقاق حقوق مردم است که نمونه هایی از آن را اخیرا شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از مصادیق فساد مسئله زمین خواری است که به خاطر مبارزه با فساد، میزان آن کاهش یافته است.

محسنی اژه ای به آمارهای مربوط به زمین خواری اشاره کرد و گفت: بیست هزار هکتار رفع تصرف شده و بیش از ۴۷هزار هکتار قلع و قمع داشتیم.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با فعالیت های بانک ها گفت: بانک ها نسبت به تصمیم مورد نیاز دقت نمی کنند و منابع بانکی به صورت محدود در اختیار عده ای قرار می گیرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کوتاهی از سوی بانک ها دیده می شود، گفت: کسانی که خلاف مقررات عمل می کنند با آنها برخورد می شود. اخیرا فردی که فساد بانکی داشته دستگیر شده است و با ۱۴ بانک این فرد مرتبط بوده و ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد.

وی افزود: این ارقام مربوط به یک بدهی این فرد است و که این فرد بدهی دیگری هم دارد.

محسنی اژه ای تصریح کرد: مشخص است این فرد با رانت توانسته این کار را بکند.

تشکیل جلسه از سوی آیت الله آملی پیرامون مشکلات تعاونی ها

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص پرونده تعاونی اعتبار فرشتگان گفت: در مورد پرونده های تعاونی اعتبار از جمله فرشتگان، کاسپین و سایر موارد شخص رئیس قوه قضائیه سه بار جلسه تشکیل داده است.

محسنی اژه ای با تاکید بر تداوم قوه قضائیه بر ارزشهای مبارزه با فساد گفت: قوه قضائیه در برخورد با مفاسد، برخورد سیاسی ندارد و در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد و توصیه می کنیم افراد از این مسائل سوء استفاده سیاسی نکنند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: طی چهار ماه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ برگه چک در اختیار یک فرد قرار گرفته بود و همین فرد ۶۴۰ فقره چک برگشتی داشت و اینجا سوال این است که بانک مرکزی نباید از این تعداد چک برگشتی مطلع باشد و از صدور چک جدید جلوگیری کند.

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به فعالیت جاعلان به عنوان مرتبطان با نهادها و دستگاه های اجرایی گفت: در یک مورد فردی به طرز ناشیانه ای اقدام به جعل امضا به نام حجت الاسلام رئیسی کرده است در حالی که ایشان آن زمان معاون اول قوه قضائیه نبوده است.

وی افزود: در  مورد دیگری نامه ای از سوی آیت الله آملی به دیوان محاسبات جعل شده است که این مورد هم به طرز ناشیانه ای نوشته شده است.

محسنی اژه ای گفت: بعضی از جاعلان این امضا و نامه ها دستگیر شدند. اخیرا فردی هم در کرمان بازداشت شده که اقدام به جعل امضا می کرده است.

وی افزود: به نظر می رسد این موارد همگی در یک طیف و جهت قرار دارد.

محسنی اژه ای در خصوص اسناد منتشر شده علیه قوه قضائیه گفت: این اسناد کذب محض است هر چند گاهی از عوامل موساد و سرویس های جاسوسی استفاده می کنند، اما خیلی ناشیانه هستند و تنظیم مطالب خلاف شان هم قابل باور نیست.

وی افزود: اوایل انقلاب هم علیه شهید  بهشتی صحبت هایی می کردند و جالب بود کسانی اینها را می گفتند که با اسرائیل همکاری می کردند.

وی افزود: این کار مسبوق به سابقه است. این جمله در مورد این افراد  «خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است»، مصداق دارد.

محسنی اژه ای تصریح کرد: در تریبون نماز جمعه در هفته قوه قضائیه گفتم که فشارها و هجمه ها علیه دستگاه قضا بیشتر می شود و انشاالله دست هر مجرم و مفسدی را بر اساس موازین شرعی و قانونی کوتاه می کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سئوال که یکی از مسئولان ایرانی در یکی از سفارت های اروپایی بازداشت شده است؟ گفت: اخیرا چنین چیزی نشنیدم، در گذشته فردی بود که بازداشت شد و حکم حبس، شلاق و رد مال برایش تایید شده است.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون و اینکه یک فرد در این پرونده فراری است، گفت: کیفرخواست صادر نشده است و فرد فراری در این پرونده همچنان متواری است.

محدودیت جدید برای محصوران صادر نشده است

اژه ای در پاسخ به این سئوال که در حالی دادستان ویژه روحانیت اعمال محدودیت ها علیه یکی از محصوران را تکذیب کرده اما وکیل این فرد موضوع را تایید کرده است، آیا محدودیت جدید صادر شده است، گفت: از جزئیات خبر ندارم دادستان ویژه هم این موضوع را تکذیب نکردند و گفتند محدودیت ها مثل سابق است. همان محدودیت های قبلی است که نامه ای به ضابطین داده می شد این بار هم نامه ای به ضابط داده شده است و همان دستورات گذشته تمدید شده است.

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز به دادگاه نرفته است

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: همه کسانی که در مظان اتهام بودند، اقدامات تامینی مناسب انجام شده و کسی فرار نکرده است. نمی دانم گزارش تحقیق و تفحص مجلس به قوه قضاییه ارسال شده است یا نه؟. هنوز این پرونده به دادگاه نرفته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی و اینکه احمدی نژاد اعلام کرده در دادگاه حاضر می شود، گفت: آیا دادگاه علنی است یا خیر؟  گفت: علنی بودن یا نبودن برعهده قاضی است و اگر دادگاه علنی باشد می تواند شرکت کند در غیر این صورت نمی تواند.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده مداحان و اینکه چرایی انتقال پرونده از دادگاه ویژه به دادسرای دیگری گفت: این افراد با قرار آزاد هستند، تفهیم اتهام شده اما کیفرخواست صادر نشده‌است. در دادگاه ویژه به پرونده های ملبسان به لباس روحانیت و افراد مرتبط به روحانیان که تخلف می کنند رسیدگی می شود. اینجا بستگی دارد که دادگاه ویژه روحانیت چه تشخیصی برای بررسی و صلاحیت بررسی پرونده دارد. در اینجا به خاطر اینکه ارتباط به آن روحانی که مطرح بوده، ضعیف بوده است پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها