مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز گفت: موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز، با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده و پرشور، به استقبال ایام اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلا می‌رود.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۹۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، میراعتماد عمادی با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از توفیقات مهم شهرداری تبریز است که به خصوص پس از خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی، تحرک و گستردگی بیشتری یافته است.

وی اضافه کرد: امسال نیز موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز با موافقت شورای اسلامی شهر و به منظور پیگیری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، وارد عمل شده و با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده خدماتی تمام تلاش خود را برای تسهیل زیارت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) به خصوص شهروندان مشتاق و رفع یک سری از نیازهای ضروری زائران، به کار گرفته است.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با اشاره به صدور مجوز موکب از سوی ستاد عتبات عالیات، اظهار داشت: ۳۰ نیروی خدماتی و اجرایی شهرداری تبریز، مشتاقانه منتتظر صدور روادید سفر هستند تا مقدمات استقرار موکب را هر چه سریع‌تر در کربلای معلی ایجاد کنند.

وی با بیان این که موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز همانند سال گذشته، در مقابل آتش‌نشانی کربلا و عمود شماره ۱۳۹۴ مستقر می‌شود، اظهار داشت: تمرکز اصلی شهرداری تبریز امسال در کربلا خواهد بود و در این راستا، پنج خیمه بزرگ، قابلیت ارائه خدمات اسکان به ۳ هزار نفر را خواهد داشت.

عمادی اظهار داشت: با استقرار و فعالیت آشپزخانه موکب، روزانه ۳۰ هزار پرس پذیرایی برای وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام زئران، طبخ و توزیع خواهد شد.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز استقرار حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی فعال، ارائه خدمات خشکشویی و واکس و همچنین توزیع ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی را از دیگر برنامه‌های موکب شهرداری تبریز خواند که توسط سازمان آنش‌نشانی و مدیرت بحران شهرداری تبریز در طول فعالیت موکب صورت می‌گیرد.

عمادی به فعالیت یک واحد نانوایی سیار در جریان موکب اشاره و خاطرنشان کرد: این نانوایی با همکاری عزیزان سپاه عاشورا و شهرداری تبریز روزانه بیش از ۱۰ هزار قرص نان عرضه خواهد کرد.

وی ارائه خدمات درمانگاهی را از برنامه های متفاوت شهرداری در موکب خواند و افزود: اکیپ‌های پزشکی موکب به همراه دارو و تجهیزات لازم آماده ارائه خدمات پزشکی اولیه برای زائران خواهد بود.

عمادی خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی را از فرصت‌های مهم معرفی تبریز در این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی خواند و افزود: با توجه به حضور پرشور میلیون‌ها تن از شیعیان جهان در اجتماع اربعین، معرفی نخستین پایتخت تشیع، از محورهای جنبی فعالیت موکب است که با توزیع اقلام فرهنگی و نقشه‌های فرهنگی و گردشگری شهر تبریز همراه خواهد بود؛ همچنین اجرای تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی برنامه‌های موکب در مسیر نجف به کربلا به صورت گسترده پیش‌ینی شده است.

ارسال نظرات