فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت ویژه روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به روستا و روستاییان به عنوان یکی از اصلی ترین ستون‌های اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم. چراکه روستاها ظرفیت ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۵۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع مردم روستای امان‌آباد شهرستان اراک با اشاره به نقش روستاها در رونق تولیدات داخلی و تحقق خودکفایی کشور، گفت: جامعه گسترده روستایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی نقش و مسئولیت برجسته و انکار ناپذیری دارد و به همین دلیل می توان از وجود روستاها به عنوان یکی از نقاط مبداء اجرای اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، راهکاری است که از سوی مقام معظم رهبری برای سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشورمان مخصوصا با تحریم اقتصادی ایران در سال های اخیر مطرح شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی معمولاً در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف کننده یک کشور قرار می گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی نموده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی سازی آن بر اساس جهان بینی و اهداف دارد.

پاسدار رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد روستایی با اقتصاد کشاورزی وابستگی متقابل دارد و در کل خود جزئی از اقتصاد ملی است، گفت: هرگونه تغییر در اقتصاد ملی تغییر در اقتصاد روستایی را سبب می شود. این سطح از اقتصاد به منابع محیطی و اقتصادی مردمی وابسته است که این اصل مهم همان پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی فرصتی طلایی برای صنعت و تولید ملی است. بدون تردید نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری است و اگر فرآیند پیشرفت کشور با محوریت روستا‌ها انجام گیرد در وهله نخست موجب جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر‌ها می‌شود و ثانیاً بسیاری از مشکلات جامعه با تلاش روستائیان و تامین نیازهای شهر نشینان در حوزه کشاورزی، دامداری و… برطرف می‌شود .

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: نیاز است که بعد از گذشت چندین سال از بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل و کار جدی شد.

پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: به روستا و روستاییان به عنوان یکی از اصلی ترین ستون‌های اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم. چراکه روستاها ظرفیت ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار