مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از سال گذشته با مطرح شدن بیماری تب کریمه‌کنگو با همکاری پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تمامی کشتارگاه‌های استان به «پیش سردکن» مجهز شدند.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۶۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی که به مناسبت هفته دامپزشکی در اراک برگزار شد، تامین غذای سالم و بهداشتی را دغدغه همه کشورها دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای تولید محصولات با کیفیت، هدفمند کردن طرح واکسیناسیون، واگذاری امور به بخش خصوصی، نظارت مستمر بر واحدهای فرآوری دام و طیور و... از جمله اهداف و برنامه‌های دامپزشکی استان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با تغییرات شدید آب‌وهوایی هر ساله شاهد بروز بیماری‌های هستیم و مجموعه دامپزشکی باید به دنبال راهکارهای عملی و علمی برای مقابله با آنها باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: دستیابی به تولیدی پایدار و اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارآمد است که در این زمینه نقش دامپزشکی به‌عنوان یک ارگان ناظر با عملکردی پیشگیرانه بسیار مهم است زیرا هر محصولی که بخواهد جنبه صادراتی داشته باشد ملزم به اخذ تائیدیه دامپزشکی است.

شانقی با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی در عرصه تولید غذای سالم و بهداشتی نقش بسیار موثری دارد و اصلی‌ترین هدف این مجموعه دستیابی به تولید پایدار و قابل رقابت است، گفت: کالاهای تولیدی به لحاظ فرهنگی باید پاسخگوی مطالبت مردمی و دارای استانداردهای بین‌المللی باشد تا بتوانیم آن را یک کالای قابل رقابت تلقی کنیم.

وی به شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این بیماری سوی جدیدی بود برخی از کشورهای دنیا از جمله ایران را درگیر کرد و خسارات فراوانی را بر 16 مرغداری و 6 روستا و 5 شهرستان استان مرکزی وارد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به بیماری تب کریمه‌کنگو گفت: این بیماری سال گذشته بسیار جوامع را تحت تاثیر قرار داد ولی اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام شد که یکی از این اقدامات این بود که با همکاری پدافند غیرعامل استانداری مرکزی موفق شدیم تمام کشتارگاه‌های استان را به «پیش سردکن» که 10 سال بود پیگیر بودیم مجهز سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات