خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی:

قوای اجرایی نیروی انتظامی را پشتیبانی کنند/ حوزه در مطالعات دینی امنیت مشارکت می‌کند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مباحث علمی و کارشناسی در حوزه امنیت پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود به همین علت مجموعه قوای اجرایی باید نیروی انتظامی را برای تقویت در عرصه فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۸۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا که در سالن جلسات شهید حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شد، از نیروی انتظامی حافظان امنیت کشور نام برد و اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد به همین علت اکنون باید در هفته نیروی انتظامی از فرصت این هفته استفاده کرده و به تقدیر از این مجموعه بپردازیم.

وی اضافه کرد: مدارس دینی، علما، روحانیون و حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌دانند که برای خدمت به مردم در خدمت نیروی انتظامی باشند و در راستای تحقق این امر با امضای تفاهم‌نامه‌ها و دنبال کردن برنامه‌های مختلف گام بر می‌داریم هر چند نیروی انتظامی نیز برنامه‌های مختلفی را به صورت داوطلبانه دنبال کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یک مجموعه پر مسؤولیتی است، عنوان کرد: این تنوع مسؤولیت کار را سنگین می‌کند و وظیفه مردم، دانشگاه و حوزه را افزایش می‌دهد به همین علت نهادهای علمی باید این تعدد وظایف را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در عرصه فرهنگی و ارتباط با نخبگان جامعه موفق بوده است، مطرح کرد: ارتباط عمیق با نخبگان و توده‌های مختلف به صورت ویژه توسط نیروی انتظامی مورد توجه قرار گرفته است؛ مباحث علمی و کارشناسی در حوزه امنیت پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود به همین علت مجموعه قوای اجرایی باید نیروی انتظامی را برای تقویت در عرصه فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی کنند.

اعرافی با بیان اینکه مطالعات و تحقیقات دینی و فرهنگی برای نیروی انتظامی لازم است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که در عرصه مطالعات جامع دینی برای تامین امنیت مشارکت داشته باشیم چرا که اکنون نیز جای نظام جامع در حوزه امنیت با نگاه به دنیای امروز همچنان خالی است.

وی یادآور شد: جامعه اسلامی باید در حوزه امنیت اطلاع درستی داشته باشد، این پیشگیری یک حرکت مهم است که حوزه، آموزش و پرورش و مجموعه‌های مختلف در این حرکت سهم هستند.

امام جمعه قم از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مورد توجه نیروی انتظامی نام برد و ادامه داد: در شورای عالی حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی و نهادهای مهم حوزوی نیز به این مقوله پرداخته و طرحی در این عرصه تهیه شده است؛ برای رفع این آسیب‌ها باید به تعامل میان دستگاه‌ها توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه نیروی انتظامی به حوزه بین‌الملل مطلوب بوده است، اظهار کرد: حضور جامعه صد هزار نفری از سراسر جهان و ایران در قم یک امتیاز ویژه‌ای را به این استان می‌دهد به همین علت باید نگاه‌های ملی و فراملی به این منطقه داشته باشیم.

اعرافی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های علمیه وجود دارد، تصریح کرد: باید مجموعه حوزه را به سمت رویکرد جامعه دارای امنیت پایدار سوق دهیم و قدم‌های جدی در این عرصه برداریم.

ارسال نظرات