به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین(ع)؛مجلس عزاداری در دهه دوم محرم توسط پایگاه مقاومت بسیج ابوذر از ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۷۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج یزد؛ حجت الاسلام حسین زاده در این مراسم گفت:قیام عاشورا مهم‌ترین حادثه درتاریخ تشیع است به‌طوری که صورت وسیرت‌شیعه را دگرگون کرد وبه آن پشتوانه حماسی و عاطفی دادوتشیع رابه مذهب حماسه وخون مبدل نمود. یکی از مورخان می‌گوید:تشیع پس از رویداد عاشوراباخون شیعه‌آمیخت و در ژرفای جان‌هایشان جوشش زد و اعتقادی راسخ در درونشان پدید آورد.
وی در ادامه افزود:بنابراین کربلا و شهادت برای شیعه از قالب لفظ ومکان خاص به یک مفهوم‌مقدس وایجاد کننده حماسه هادرطول تاریخ تبدیل شده است. حماسه عاشورا در طول‌تاریخ سرمشقی برای تشکیل حکومت مبارزه باظلم بوده است. در تاریخ معاصر مانیزامام حسین (ع) کربلا و شهادت نقش الهام بخش خود را به خوبی ایفا کرده است. درانقلاب اسلامی ایران که بی شک بزرگ‌ترین حادثه قرن و شاید بعد از زمان ائمه (ع) بزرگ‌ترین حادثه تاریخ تشیع، نقش حماسه کربلا کاملاً واضح است.
وی همچنین اذعان کرد:این که یک ملت تنها و مظلوم در مقابل شرق و غرب با آن همه سلاح‌های مادی‌و تبلیغات گسترده بایستد و به همه «نه» بگوید و باآن همه سختی‌ها مقاومت کند هیچ‌توجیهی جز الهام گرفتن از حماسه عاشورا ندارد. در دوران انقلاب شعارهای راهپیمایی‌وتظاهرات، پیام‌های امام، مقاومت مردم و... سخنرانی امام در عاشورای ۴۲ و قیام قم‌نتیجة عاشورا بود. امام بار‌ها فرمود: ه بودند که ما هرچه داریم از امام حسین (ع) است.
ارسال نظرات