رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سرشماری سال ۹۰ نرخ جمعیت بالای ۶۰ سال 3/8 درصد بود اما این رقم در سرشماری سال 95 به 3/9 درصد افزایش یافته که متأسفانه در بعضی استان‌ها این نرخ از متوسط جهانی بالاتر رفته است.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۳۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سرشماری سال ۹۰ نرخ جمعیت بالای ۶۰ سال 3/8 درصد بود اما این رقم در سرشماری سال 95 به 3/9 درصد افزایش یافته که متأسفانه در بعضی استان‌ها این نرخ از متوسط جهانی بالاتر رفته است.

انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: با افزایش امید به زندگی در کشور جمعیت سالمندان در سال 1429با نرخ جمعیت زیر 15 سال برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: 3/8 درصد جمعیت کشور در سرشماری سال 90 جمعیت بالای 60 سال بودند که این رقم در سرشماری سال 95 به 3/9 درصد افزایش یافته است که متأسفانه در بعضی استان‌ها از متوسط جهانی بالاتر رفته است.

محسنی گفت: به نظر می‌رسد جمعیت سالمندی تا 10 سال آینده به 12 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم، سالمندی باید یکی از شاخصه‌های اصلی بوده و برنامه‌ریزی‌ها برای این افراد به طور جدی پیگیری شود.

محسنی‌بندپی گفت: از آن جایی که حمل‌ونقل عمومی برای سالمندان مناسب نیست و طولانی بودن راه‌ها باعث خستگی این افراد می‌شود ما باید با ایجاد استانداردها در این زمینه فضا را برای حضور این افراد در صحنه‌های اجتماعی مهیا کنیم.

وی از تدوین سند ملی سالمندی در کشور خبر داد و گفت: محور اصلی این سند، تأمین رفاه اجتماعی، دسترسی عادلانه به منابع، مسکن، تکریم و منزلت سالمندان است.

ارسال نظرات