امام جمعه ایلام گفت :حرکت مدافعان حرم برگرفته از مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۵۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام شب گذشته با حضور در شهرستان ایوان در مراسم عزاداری دهه دوم محرم حوزه علمیه برادران شرکت کرد.

حجت الاسلام لطفی امام جمعه ایلام واقعه کربلا را همچون دانشگاهی دانست و گفت : حضرت ابی عبدالله (ع) این مکتب را تاسیس کرد و امام عظیم الشان (ره) بعد از ١۴۰۰سال فرهنگ ایثار و شهادت را احیا نمودند و امروز همه بر سر سفره ی امام حسین ع نشسته ایم.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: اگر امروز جوانان عزیز ما در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی با تکفیری های داعش در حال مبارزه هستند بر گرفته از مکتب عاشورا و الهام گیری از آن قیام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه ایلام فتنه را به غبار تشبیه کرد که تشخیص راه حق و باطل را مشکل می سازد و لازمه نجات از فتنه, بصیرت افزایی و توصل به امام دانست و گفت: امام در جامعه این ویژگی را دارد که او طائر و علم است و اگر انسان به او وصل شد و ارتباط برقرار کرد هیچ فتنه ای او را از مسیر حق و صراط مستقیم جدا نمی کند اما  کوچکترین تردید باعث حضور دشمن و تفرقه افکنی در جامعه خواهد شد.

ارسال نظرات