استاندار زنجان:

پیش بینی10 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی

دولت برای سالجاری 10 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۰۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان،گفت: با توجه به حجم منابع تعریف شده و استفاده بهینه آن در استان، سیستم بانکی باید از رویکرد عادی خود خارج شود.

اسداله درویش امیری افزود: دولت برای سالجاری 10 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی پیش بینی کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای طرح رونق اقتصادی پیش بینی کرده که البته این اعتبارات، فاقد هرگونه سقف استانی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بانک های استان با روند فعلی فعالیت، باعث تضعیف عملکرد خود خواهند شد، تصریح کرد: بانک ها باید متوجه این نکته باشند که روند  فعلی فعالیت شان، قابل قبول مدیریت استان نبوده و بنابراین باید انتظارات موجود مدیریت استان به بدنه سیستم بانکی استان منتقل شود.

اسداله درویش امیری افزود: تاخیر در ابلاغ آئین نامه ها نباید شامل بروز مشکل برای واحدهای تولیدی و بخش صنعت استان شود که در این راستا، اهتمام جدی بانک‌ها نیاز است.

وی گفت: بند «و» تبصره 5 قانون لایحه بودجه سالجاری، ظرفیت مناسبی برای دستگاه های دولتی جهت پرداخت بدهی خود به سایر بخش ها دارد و بنابراین ضروری است تا دستگاه های متولی با آموزش های مناسب، در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت قانونی، تلاش کنند.

استاندار زنجان گفت: دستگاه های اجرایی، میزان هزینه های صورت گرفته برای پروژه های نیمه تمام خود در سالجاری را نیز اعلام کرده و برآورد دقیقی با احتساب نرخ تورم از هزینه بهره برداری این طرح ها داشته باشند تا در گزارشی به هیات دولت ارائه شود.

اسداله درویش امیری افزود: برخی دستگاه ها تاکنون، برنامه ای در این راستا ارائه نکرده اند که طی یک هفته، فرصت ارائه آن را خواهند داشت و سپس شرایط فعلی به نهادهای مرتبط بالادستی، منعکس شده و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار