معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

پیشنهاد تولید برق از زباله، تجربه عملیاتی مشابهی در کشور ندارد

پیشنهاد تولید برق از زباله، یک مقوله تازه ای است که در کشور مطرح شده و تجربه عملیاتی مشابهی در کشور ندارد.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۳۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه هماهنگی با هیات سرمایه گذار خارجی در راستای انعقاد قرارداد میان شهرداری زنجان و شرکت گلوبال گرین انرژی در خصوص احداث کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری زنجان به روشB.O.T، گفت: طرح تولید برق از زباله در زنجان اجرایی می شود.

جواد رحمتی افزود: در اجرای این طرح می توان از ظرفیت تولید زباله چند شهر نزدیک به هم با توجه به جمعیت بیشتر این شهرها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان می تواند به عنوان پایلوت کشوری در این زمینه مطرح شود، اظهار داشت: مطرح کردن پروژه تولید برق از زباله در جلسه کارگروه بازیافت، پروژه از نظر اقتصادی و تکنولوژی بازیافت، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه دو پیشنهاد با ولتاژهای مختلف تولید برق از زباله ارائه شد، تصریح کرد: با بررسی سوابق شرکت سرمایه گذار این پروژه، در نهایت توافق لازم در خصوص استفاده از تجارب این شرکت در زمینه تولید برق از زباله صورت گرفت.

جواد رحمتی افزود:  شهر ابهر با قرارگیری در فاصله 50 کیلومتری از مکان انتخاب شده برای اجرای این پروژه و با برخورداری از جمعیت 100 هزار نفری، همچنین شهر خرمدره در حد فاصل 40 کیلومتری از اجرای این طرح و جمعیت 60 هزار نفری و همچنین شهرهای هیدج و صائین قلعه مجموعاً با 30 هزار نفر جمعیت، می توانند در اجرای هرچه بهتر این پروژه مشارکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه موضوع بازیافت زباله و تهیه کمپوست از آن و بحث تولید انرژی برق از گذشته تاکنون مورد توجه بوده که به خاطر مشکلاتی عملاً به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: پیشنهاد تولید برق از زباله، یک مقوله تازه ای است که در کشور مطرح شده و تجربه عملیاتی مشابهی در کشور ندارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار