هفدهمین جلسه کنگره شهدای دانشجوی استان آذربایجان شرقی برگزار شد؛
سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا گفت: وظیفه‌ی ذاتی فرهیختگان، اساتید و نخبگان جامعه به عنوان سرداران جنگ نرم، گفتمان‌سازی در خصوص مقاومت و ولایت است.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۴۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

  به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج، هفدهمین نشست از سلسله جلسات کنگره شهدای دانشجوی استان با حضور سردار فرمانده  سپاه عاشورا، روسای دانشگاه های بزرگ استان و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های مختلف تبریز با محوریت بررسی مباحث فرهنگی دانشگاه ها و روند برگزاری جشنواره های مختلف کنگره به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست قالیچی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ضمن خیر مقدم گویی و تشکر از قبول دعوت روسای دانشگاه ها و سایر مهمانان جهت حضور در این نشست ، گزارش اجمالی از فعالیت های مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در حوزه های مختلف ارائه کرد.

قالیچی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره فضای مجازی و رسانه کنگره شهدای دانشجو در 26 مرماه ماه برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره با حضور و رقابت بیش از 150 اثر در حوزه های مختلف رسانه های دیجیتال ، نرم افزار و اپلیکیشن ، تولیدات چند رسانه ای و بخش ویژه مسابقات ایده های برتر با محورهای شهدای دانشجو ؛ اقتصاد مقاومتی ، تمدن اسلامی ، مطالبه گری و زندگی دانشجویی برگزار شد و آثار برتر در حوزه های مختلف پس از داوری فنی و محتوایی انتخاب شدند .

          photo_۲۰۱۷-۱۰-۰۸_۱۱-۰۷-۳۷.jpg

 عبدالله شادی مسئول بسیج دانشجویی استان و دبیر ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی از برنامه های کنگره شهدای دانشجو در سه سال گذشته ، از افتتاح سال چهارم کنگره همزمان با اختتامیه جشنواره فضای مجازی خبر داد و گفت : در سال چهارم کنگره تمامی جشنواره ها در فاز دوم یا سوم توسط دانشگاه ها اجرا خواهند شد.

در ادامه جلسه سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا ، با اعلام رضایت از پیشرفت برنامه های مصوب ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان ، از همکاری و همراهی ویژه روسای دانشگاه های استان تقدیر و تشکر ویژه نمودند.

سردار کریمیان در تشریح الزامات جهاد فرهنگی اظهار داشت: هدفمند و جهت‌دار کردن فعالیت‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین الزامات است.

کریمیان افزود :دو نوع کار داریم که یکی از آن‌ها کار مرسوم اداری و دیگری جهادی است، اقدام جهادی یعنی اینکه آرمان را فراموش نکنیم و منظم پیش برویم.

وی افزود: از اولین الزامات فعالیت فرهنگی، جهت‌دار کردن آنهاست، خوشبختانه از انرژی لازم برخوردار هستیم و پشتیبانی بسیار خوبی داریم اما با منطقه‌ای و جزیره‌ای عمل کردن و یا به‌موقع عمل نکردن نمی‌‌توانیم به نتیجه خوب دست‌ یابیم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اوقات مسئولان خسته شوند، خاطرنشان کرد: ما باید شعائر اسلام را زنده نگه‌ داریم و این‌ها می‌تواند موتور این فرهنگ را روشن نگه دارد، در برنامه ریزی‌های فرهنگی، الزام توطئه‌های دشمنان و نفاق جدید است که امروز یک مسئله پیچیده به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نفاق جدید یک اقدامی است که بسیار سخت تشخیص داده می‌شود و در میان آن عملیات نفوذ با این ساختار پیش می‌رود، که در شناسایی این موضوع، می‌توانیم بدانیم دشمن چه اقدامی انجام داده‌ است، چه اقدامی می‌کند و چه اقدامی خواهد کرد، این‌ها مکمل یکدیگرند.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه مشکل گفتمان سازی در ولایت و مقاومت داریم، اذعان داشت: وظیفه اصلی در بین عناصر تأثیرگذار جامعه، گفتمان سازی است، در بحث هم‌افزایی با مشکلاتی مواجه هستیم، بحث میدان دادن به نهادهای فرهنگی است و خوشبختانه آذربایجان‌شرقی توانسته است در کنار سایر ادارات اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر کشوری بخواهد از لحاظ ابزاری استقلال داشته باشد، باید استقلال اقتصادی مشروع داشته باشد، اگر کشوری استقلال اقتصاد نداشته باشد، مطمئناً استقلال سیاسی نیز نخواهد داشت.
 

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مصادیق مهم پیشرفت و تولید ثروت، تولید علم است که باید به این مسئله توجه جدی شود؛ اگر ثروت مشروع نداشته باشیم، کشورمان دچار مشکل می‌شود که راه حل تولید آن، تولید علم است.

وی با خطاب به مسئولان دانشگاهی حاضر در جلسه اظهار داشت : شما در یک عرصه‌ی بزرگ جهادی به نام جهاد علمی و فرهنگی قرار دارید که تلاش‌ها و مجاهدت هایتان هم ارزش با کسانی است که در جبهه‌های مختلف جنگ سخت با دشمن قرار دارند؛ وظیفه‌ی خطیری بر عهده شماست.

فرمانده سپاه عاشورا به ضرورت قاطعیت در اجرای قانون و دوری از ناهنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم دیگران به راحتی قانون شکنی کرده و فرهنگ غنی ما را مورد هجوم قرار دهند. در یکی از سفرها برای حضور در یک کلیسا، بیش از نیم ساعت توسط راهنمای تور توجیهمان کردند ولی در کلانشهر تبریز در زمان برپایی نماز جماعت، گردشگران خارجی بدون رعایت هیچ اصولی وارد مسجد می‌شوند، بالای منبر پیامبر (ص) رفته، می‌گویند و می‌خندند و کسی هم چیزی نمی‌گوید؛ این‌ها هنجار شکنی است.

کریمیان اضافه کرد: اقدامی که اخیراً در مسجد کبود تبریز رخ داد، هنجار شکنی بزرگی است و اگر در مقابل چنین اتفاقاتی کوتاه بیاییم، پیشروی خواهند کرد. باید محوریت عمل‌مان قانون باشد. به کسی اجازه قانون شکنی ندهیم و بخصوص مقابل افرادی که دین و فرهنگ اسلامی را مورد هجمه قرار می‌دهند، کوتاه نیاییم.

در این نشست روسادی دانشگاه های بزرگ استان ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه ها ، به ارائه گزارش اجمالی از روند برگزاری جشنواره های علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، فضای مجازی ، قرآن و عترت ، نشریات و سایر برنامه های کنگره پرداختند .

در پایان این جلسه ، روسای دانشگاه های استان و سایر مدعوین , در ضیافت شام رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان شرکت کردند.
ارسال نظرات