مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری گفت: رسانه های غربی همواره در تلاش هستند تا اسلام را خلاصه شده در جریان های تکفیری به نمایش بگذارند و از نمایش دادن حقیقت طفره می‌روند.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه عکاسی گفت: در حال حاضر در تلاش هستم تا ادامه عکس "پانوراما پیاده روی اربعین" را به سرانجام برسانم. در اولین قدم توانستیم هشت کیلومتر از هشتاد کیلومتر را عکاسی کنیم و در حال حاضر قصد داریم از ادامه مسیر پیاده روی اربعین نیز این عکاسی صورت بپذیرد.

سید احسان باقری

وی در همین راستا افزود: هم‌اکنون در حال مذاکره با مسئولین هستیم تا این اتفاق هرچه سریعتر ممکن شود. برخی مسائل امنیتی در منطقه وجود دارد و برای این اتفاق نهادهای ذیربط در آن محل به ما کمک خواهند کرد و مذاکرات پیشرو نیز برای مهیاشدن شرایط در کربلا است. هماهنگی‌های اولیه این اقدامات برون مرزی در ابتدا در داخل صورت می‌گیرد و بعد از آن همکاری های برون مرزی اتفاق می‌افتد. ما هم همچنان منتظر درست شدن شرایط داخلی هستیم.

مدیر خانه عکاسان ایران این حرکت فرهنگی را اقدامی بزرگ دانست و اذعان کرد: ما در بازه‌ای از زمان هستیم که اقدامات فرهنگی تاثیر عمده ای در جهان خواهند داشت و این حرکت و به تصویر کشیدن عظمت پیاده روی اربعین شاید در حد یک اقدام نظامی تاثیرات فرامنطقه ای داشته باشد.

سید احسان باقری

این هنرمند عرصه عکاسی با اشاره به حجمه تبلیغات ضد اسلامی در جهان تاکید کرد: عکس پانورامای پیاده روی اربعین اتفاقی هنری و بصری است که به عنوان اثری کاملاً کاربردی شناخته خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: حرکت سی میلیونی زائران و پیاده روان کربلای معلی در نوع خود در جهان بی سابقه بوده و بزرگ ترین تجمع دینی محسوب می‌شود. در هیچ کجای جهان چنین تجمعی و پیاده روی در یک مسیر طولانی دیده نشده و رسانه های غربی از انعکاس واقعیت این حرکت هراس دارند.

باقری دلیل خود برای خلق این پانوراما را اینگونه توصیف کرد: رسانه های غربی همواره در تلاش هستند تا اسلام را خلاصه شده در جریان های تکفیری به نمایش بگذارند و از نمایش دادن حقیقت طفره می‌روند. در این پیاده روی شیعه و سنی و حتی غیرمسلمان ها حضور دارند و ثبت این اثر شکستن سانسور عظیم رسانه های غربی است. دلیل اصلی من برای پیدایش و خلق این عکس پانوراما دقیقاً به نمایش گذاشتن عظمت حرکتی اسلامی در جهان است.

سید احسان باقری

وی پانورامای پیاده روی اربعین مناسب جهت شناخت بهتر کربلا دانست و اذعان کرد: این عکس ها علاوه بر انعکاس حرکت اسلامی عاشقان امام حسین (ع)، در بحث شناخت فضا، مسیر، جغرافیا و فرهنگ کربلا نیز کاربردهای فراوانی به همراه دارد.

این مسئول حوزه هنری درباره نحوه و زمان رونمایی این پانوراما افزود: همچنان مترصد مهیا شدن زمان و فضایی مناسب برای رونمایی از این اثر هستیم و این تاخیر در رونمایی آن به تلاش من برای کامل‌تر شدن این عکس باز می‌گردد. به امید خدا تلاش می‌کنم تا این عکس کیلومترهای بیشتری از این اتفاق بزرگ تاریخی را به نمایش بگذارد.

سید احسان باقری

وی در همین راستا تصریح کرد: تمایل دارم تا این پانوراما اربعین امسال رونمایی شود. سال گذشته هم برای رونمایی در اربعین اقدام کرده بودم که امکان پذیر نشد و امیدوارم به اربعین امسال برسد. اگر این زمان مهیا نشود در اعیاد شعبانیه هم می‌توان به رونمایی از اثر فکر کرد. البته تبلیغ در مورد این اثر و آشنایی بهتر با پیاده روی اربعین زمان نمی‌شناسد و ما باید همواره به توسعه و تبلیغ آن اهتمام بورزیم زیرا جدا از سوگواری های این ایام عزیز، این حرکت و پیاده روی اربعین می‌تواند به عنوان یک حرکت بزرگ شیعی تبلیغ شود.

باقری با اشاره به نگاه بین‌المللی "پانورامای پیاده روی اربعین حسینی" خاطرنشان کرد: نگاه من به این حرکت بزرگ نگاهی کاملاً فرامرزی است. به همین جهت قصد داریم تا این محصول هنری در کنار دیوار برلین و همچنین یکی از شهرهای روسیه نیز به نمایش عموم گذاشته شود. سانسور خبری پیاده روی اربعین وقیحانه و بی شرمانه است و تمام تلاش من با این عکس شکستن تمام مواضع اسلام ستیز غرب و رسانه های غربی است.

ارسال نظرات