خبرهای داغ:
مسئول شورای قشر بسیج کارگری خراسان جنوبی:

خرید کالای ایرانی سرمایه گذاری است نه هزینه

کد خبر: ۸۹۳۱۱۶۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

مصطفی امیری مسئول شورای قشر بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان اظهارداشت: پیرو دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی اقتصادمقاومتی در اواخر سال 94 ، دغدغه های ایشان برای تقویت تولید و رشد اشتغال در درون کشور است.

 وی با اشاره به به پتانسیل های خوبی که در کشور موجود است افزود:  اگر اقتصاد را بر اساس ظرفیت هایی که داریم به پیش ببریم موفق خواهیم بود.

 امیری متذکر شد:  نگاه به بیرون برای کمک به اقتصاد درونی کشور نگاهی غلط است. هیچ حمایتی از خارج نمی شویم اگر در ایران نتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید در کشور قابل قبول است  عنوان کرد: مشکلاتی که وجود دارد به دلیل توجه نداشتن به محصولات ایرانی است در صورتیکه که کیفیت آن با محصولات خارجی قابل رقابت است.

تولید لاستیک در استان ما با نمونه خارجی قابل رقابت است

مسئول شورای قشر بسیج کارگری استان خاطرنشان کرد: در استان ما تولید لاستیک با نمونه های خارجی قابل رقابت و مصرف کننده راضی است اما حس روانی ناخوشایندی در بین افراد جامعه بوجود آمده که می پندارند محصولات ایرانی با کیفیت نیستند.

وی ادامه داد: بنابراین نمونه های خارجی با درجه های 2 و 3 وارد می شود و بازار  محصولات ایرانی با کیفیت را اشباع می کند.

امیری اظهارداشت: قطعا اگر محصول داخلی اشکالی هم داشته باشد با نهادینه کردن مصرف کالای ایرانی در جامعه ، تولیدکننده با بازتاب تقاضای مصرف مواجه شود برای کیفیت و رقابت بیشتر تلاش می کند و آن ایرادات را مرتفع می سازد.

صداو سیما کاملا همراه با معرفی محصول ایرانی نیست

وی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما و رسانه ها در فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی تصریح کرد: نقدی که به صداو سیما وارد است اینکه کاملا همراه با معرفی محصول ایرانی نیست و شاید برای هزینه های آگهی که دریافت می کند کالاهای خارجی هم تبلیغ می کند.

مسئول شورای قشر بسیج کارگری استان گفت:  با وضعیتی که کشور در زمینه تولید و اشتغال دچار مشکل است باید تمام آحاد جامعه و دستگاه ها و ارگان ها به سمت ترویج فرهنگ مصرف کالای ملی سوق پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید با بستن مرزها، افزایش گمرکی برای محصولات خارجی و کنترل قاچاق جلوی ورود کالاهای خارجی بی کیفیت را بگیرند.

جای توجیه ندارد که عمده پوشاک بازار کشور قاچاق است

امیری تصریح کرد: جای توجیه ندارد که عمده پوشاک بازار کشور را بازار قاچاقی بی کیفیت و با برندهای قلابی اشغال کرده است. در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز چنین است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سرفصل های اقتصادمقاومتی این است که از تمام محصولات داخلی استفاده کنیم که این سبب رونق تولید و اشتغال است.

امیری با بیان اینکه کالای خارجی یا چینی ارزان تر و فراوانتر از کالای ایرانی به دست خریدار می رسد افزود: این کالاهای بی کیفیت قاچاق و غیر رسمی وارد کشور می شوند و محصول درجه 3 و 4 تولید کننده خارجی است.

مسئول شورای قشر بسیج کارگری استان ادامه داد: دلال و واسطه کاملا توجیه است که ریسک قاچاق را می پذیرد و سودی بالا برای دلال دارد. نیز حجم انبوه تولید در یک محصول از دیگر عوامل ارزانتر تمام شدن برای تولید کننده است.

وی یادآور شد: شاید نمونه ایرانی محصول گرانتر تمام می شود اما اگر جامعه به سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کند، میزان تولید افزایش یافته، تنوع و کیفیت بهتر می شود و قیمت تمام شده برای تولید کننده ایرانی کمتر می شود.

خرید کالای ایرانی سرمایه گذاری است نه هزینه

امیری خاطرنشان کرد: مصرف کننده کالای ایرانی بداند با پرداخت پول بیشتر علاوه بر کمک به اقتصاد کشور هزینه ای برای سرمایه گذاری و تداوم تولید و رونق اشتغال در کشور پرداخت کرده است.

وی اظهارداشت: همه باید برای رونق تولید و اشتغال در کشور احساس مسئولیت کنیم چون امنیت پایدار را در مناطق دور افتاده و روستاها فراهم می کند.

مسئول شورای قشر بسیج کارگری توصیه کرد: باید در فرهنگ مصرف تجدید نظر کنیم و با کنار گذاشتن فرهنگ مصرف گرایی و چشم و هم چشمی های کاذب، دنبال کالای خارجی و  برندهای بی کیفیت نباشیم.

 معرفی و طراحی خوب کالاهای ایرانی، توصیه ای به تولیدکنندگان /اطمینان خاطر مصرف کننده را بالا ببرید

وی با بیان اینکه چرا عمده تابلوها و بنرها برای معرفی محصولات خارجی است؟ افزود: معرفی کالاهای تولید ملی از زوایای مختلف می تواند افراد جامعه را به سمت تشویق و ترغیب کرد .

امیری عنوان کرد: محصولاتی که بیشترین کاربردها را دارد در داخل ایران تولید می شود. لوازم خانگی و پوشاک باید بیشتر به مردم معرفی شود که مصرف کننده اطمینان خاطر پیدا کند .

وی با بیان اینکه ذائقه مشتری در تمام ابعاد کار باید دیده شود به تولیدکنندگان توصیه کرد: باید برای جا انداختن محصول خود و جلب اطمینان مشتری به فکر معرفی خوب محصول، استفاده از طرح های مناسب در کیف، کفش، پوشاک و وسایل خانگی را مورد توجه قرار دهند.

فرآیندهای هسته ای را دنبال می کنیم، چطور نمی توانیم خلال دندان یا سوزن ته گرد داشته باشیم؟

مسئول شورای قشر بسیج کارگری استان متذکر شد: اگر عزم جدی و ملی برای مصرف کالای ایرانی باشد این موضوع در یک پروسه چند ساله نهادینه و تبدیل به فرهنگ می شود.

وی خطاب به برخی تولید کنندگان که توجیه می کنند در کشور ظرفیت تولید بعضی محصولات وجود ندارد و هزینه ها بالاست افزود: ما امروز فرآیندهای هسته ای را دنبال می کنیم چطور نمی توانیم خلال دندان یا سوزن ته گرد داشته باشیم.

نظارت و کنترل بر قیمت ها و برندها صورت نمی گیرد/ محصول تولید ایران با برچسب تولید ترک به خودمان عرضه می شود

امیری با بیان اینکه نظارت و کنترل بر قیمت ها و برندها صورت نمی گیرد اذعان داشت: متاسفانه دلیل حالت روانی که در مصرف کنندگان ایجاد شده، امروز تولیدات داخلی را نیز با برندهای خارجی ارائه می کنند و محصول تولید ایران با برچسب تولید ترک به خودمان عرضه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصادمقاومتی را باید در تمام ابعاد مختلف زندگی تعریف و به صورت فرهنگ نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: فرهنگ مصرف در جامعه ما مطلوب نیست و با بهداشت و پیشگیری می توانیم  هزینه های درمان را کاهش دهیم. 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار