خبرهای داغ:

افزایش نرخ بیکاری در دولت تدبیر

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، مالیات استان کرمانشاه را بسیار بالا دانست و گفت نرخ بیکاری در استان قبل از دولت تدبیر و امید ۱۹ درصد و پایان آن ۲۲.۵ بود. این افتخار دولت است؟!
کد خبر: ۸۹۳۱۱۷۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز دوشنبه با حضور اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه خیلی بالاست، ما هم سهم جنگمان را نگرفتیم، به همان میزان که بمب بر سر این استان ریخته شد به همان میزان اعتبار می گرفتیم استان ما ساخته شده بود.

 

وی افزود: در حوزه صنعت نیاز به حرکت جهادی است به جای اینکه مجوز واحدهای صنعتی در ۲۲۳ روز صادر می‌شود. کارگروهی تشکیل شود که ظرف ۲۰ روز به انجام برسد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خطاب به استاندار جدید کرمانشاه افزود: آقای بازوند اگر مدیری نتواند این کاریعنی کوتاه کردن پروسه اخذ مجوزها را انجام دهد لیاقت همکاری با شما را نخواهد داشت.

 

وی افزود: باید به حال شهرکهای صنعتی گریه کنیم چرا استان کمتر توسعه یافته و محروم ما مانند تهران و اصفهان مالیات می دهد.

 

حسینی کیا گفت: ایران خودروی کرمانشاه ظرفیت ۱۰۰ هزار خودرو را در سال دارد، و تولید ۳۰ هزار دستگاه خودرو برای آن تعریف شده اما هنوز به ۱۵ هزار تا نرسیده است، این روند ادامه یابد باز هم در ته جدول بیکاری خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: قطعه سازی و گلخانه و حوزه صادرات استان کرمانشاه مغفول مانده است، برای تحول صنعت استان نیاز داریم برای دوسال استمحال بانکی یا فریز شدن سود انجام شود.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به مطالبات استان کرمانشاه گفت: پرداخت سرمایه در گردش بدون وام قبلی و کاهش مالیات از مطالبات ما است.

 

وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در ابتدای دولت تدبیر ۱۹درصد بود و در پایان دولت ۲۲.۵ درصد. این افتخار دولت است!؟

 

در ادامه سید قاسم جاسمی، دیگر عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمانشاه باید فراهم شود  تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کنیم.

 

وی افزود: وضعیت صنعت ما هم اکنون با ۳۰ درصد اداره می‌شود و باید میزان دریافت مالیات در این استان کاهش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار