طی بیستمین جشنواره تابستانی کیش 34 هزار و 681 نفر از مسیر دریا به جزیره کیش سفر کردند.
کد خبر: ۸۹۳۱۱۸۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بندر کیش در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار به دلیل هزینه کمتر و امکان سفر با خودروی شخصی ازجمله مسیرهای پرتردد جزیره است اما درفصل تابستان در سال‌های گذشته کمتر شاهد سفر گردشگران از مسیر دریایی به کیش بوده‌ایم.

در طول چهار سال گذشته با توسعه امکانات بندر کیش و افزایش تعداد شناورها و لندینگ‌کرافت‌‌ها به‌همراه راه‌اندازی سفر اتوبوسی به کیش تردد از مسیر دریایی سرعت و سهولت بیشتری یافته است به گونه‌ای که در تابستان امسال و بیستمین جشنواره تابستانی کیش شاهد تردد بی‌سابقه گردشگران از مسیر دریایی هستیم.

با شروع بیستمین جشنواره تابستانی کیش از 15 تیر تا 30 شهریور و پایان جشنواره سال جاری 11 هزار و 664 مسافر با استفاده از لندینگ‌کرافت به جزیره کیش سفر کرده‌اند.

همچنین در این مدت و در رویدادی بی‌سابقه گردشگران از سراسر کشور با  2 هزار و 916 خودروی شخصی از مسیر دریایی به جزیره کیش سفر کرده‌اند.

همچنین 22 هزار و 546 نفر هم به‌وسیله شناورهای مسافری به جزیره کیش وارد شدند.

با راه‌اندازی سفرهای اتوبوسی 471 مسافر هم از مسیر دریایی و با اتوبوس به کیش سفر کردند.

ورود این تعداد گردشگر بیانگر توجه به ظرفیت‌های دریایی کیش است که با افزایش امکانات در این حوزه استقبال گردشگران از سفر دریایی نیز افزایش یافته و نشان می‌دهد بزودی گردشگران زیادی با آگاهی از امکانات مهیا شده در بخش بندر کیش و هزینه‌های کمتر سفر دریایی از این مسیر به کیش سفر خواهند کرد.

رونق گردشگری دریایی علاوه بر کاهش هزینه‌ها برای گردشگران و افزایش میزان سفر، اشتغالزایی برای فعالان حوزه های دریایی به‌همراه دارد.

توسعه سواحل و بنادر خلیج فارس یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و یکی از بخش‌های سند ششم توسعه است که مورد توجه مسؤولان منطقه آزاد کیش در چهار سال گذشته قرار گرفت و درحال حاضر شاهد شکوفایی زیرساخت‌های ایجاد شده در این بخش هستیم.

بندر جزیره کیش مبدا ورود مسافر از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به جزیره کیش است.

ارسال نظرات