مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از احداث سه آب شیرینکن در غرب و مرکز استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۱۹۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛عبدالحمید حمزه پور عصر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این سه آب شیرینکن با مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی احداث می شود گفت: این ابشیرینکن ها در سه روستای شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس راه اندازی می شود.

وی افزود: به دلیل محدودیت شدید منابع اب شیرین در هرمزگان و به ویژه در غرب استان استفاده از پتانسیل آب دریا و اب های شور با تکنولوژی شیرین سازی از طریق ابشیرینکن ها راهبرد و استراتژی های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.

این مقام مسئول اذعان داشت: پس از انجام مطالعات فنی و مهندسی و اخذ موافقت شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور مقرر شد در راستای رفع کمبود آب آشامیدنی بالغ بر 31 روستا این ابشیرینکن ها احداث شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: با احداث این سه آبشیرینکن بیش از 19 هزار نفر از نعمت اب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

مهندس حمزه پور عنوان کرد: 19 هزار نفر جمعیت برخوردار شامل 4 روستای منطقه آوین و مهدی اباد از توابع بخش فین، 18 روستای منطقه ساحلی پارسیان و 9 روستای منطقه حمیران بندرلنگه می شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: با احداث 3 سایت ابشیرینکن با ظرفیت تولید سه هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز مشکل آب شرب این 31 روستا رفع می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح کرد: اجرای این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به صورت فراخوان عمومی با انتخاب سرمایه گذار انجام می شود.

مهندس حمزه پور در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: در حال حاضر 18سایت ابشیرینکن جهت آبرسانی به 191 روستا با ظرفیت 30050مترمکعب در شبانه روز (11 میلیون مترمکعب در سال) در حال بهره برداری است.

وی توضیح داد: 10 سایت دیگر نیز جهت ابرسانی به 139روستا با ظرفیت14200مترمکعب در شبانه روز(5/2 میلیون مترمکعب در سال) در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان خاطر نشان ساخت: کل هزینه سرمایه گذاری در بخش آب شیرینکن ها (به جزء آب شیرینکن مپنا ) 930 میلیارد ریال بوده است.

ارسال نظرات