شاهدی معاونت هیئت رزمندگان اسلام یزد در جمع بانوان ابرکوهی گفت: حجاب ناقص و نامناسب در جامعه امروز باعث رشد طلاق و افزایش سن ازدواج در جوانان شده است.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۷۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، هم‌زمان با هفته امربه‌معروف و نهی از منکر ، همایش بزرگ یاوران زینب (س) با حضور بانوان فرهنگی و بسیجی ابرکوه در سالن دبیرستان دخترانه عصمت برگزار شد.
طی این مراسم شاهدی معاونت هیئت رزمندگان اسلام در یزد، ضمن اشاره به نفوذ فرهنگ ضد اسلامی توسط بیگانگان به داخل کشور، اظهار کرد: دشمن در آن‌سوی مرز‌های ایران بدون لحظه‌ای استراحت، شبانه‌روز تلاش می‌کند تا به هر وسیله‌ای که می‌تواند بین زنان مسلمان ایران و پوشش مناسبِ چادر، فاصله بیندازد.
شاهدی تصریح کرد: حجاب دیگران را به اسلام دعوت می‌کند حال اگر مسلمانی حجاب را رعایت نکرده و یا به‌طور ناقص رعایت کند، برای دیگران هم شبهه ایجاد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بندگی خدا یعنی اطاعت بی‌قیدوشرط از خداوند، خاطرنشان کرد: حجاب تنها پوشیدن چادر نیست، بلکه حجاب باید واقعی و منطبق با دستورات دین و قرآن باشد. پوششی کافی و مناسب است که در کنار آن عفت و حیا در کلام و رفتار نیز وجود داشته باشد.
معاونت هیئت رزمندگان اسلام در یزد، اذعان کرد: بعد از انقلاب به‌محض رسمی شدن حجاب سن ازدواج پایین آمد، آمار ازدواج بالا و متقابلاً آمار طلاق کاهش یافت؛ اما امروز در جامعه شاهد هستیم که با رواج یافتن پوشش‌های ناقص و فرهنگ‌های غلط، همه‌چیز برعکس شده و بجای افزایش آمار ازدواج، آمار‌های طلاق روزبه‌روز بالاتر می‌رود.
شاهدی خطاب به بانوان فرهنگی که معلمان نسل جدید هستند، گفت: اگر ما حجاب درست نداشته باشیم، تیشه به ریشه خود می‌زنیم؛ چراکه آینده‌سازان این مملکت در زیردست‌های ما تربیت می‌شوند و پرورش می‌یابند.
وی در خاتمه به قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهید حججی به شرح ذیل پرداخت:
از ولایت‌فقیه غافل نشوید و بدانید من به‌یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نائب بر حق امام زمان (عج) است.
از همه خواهران عزیزم و از همه زنان امت رسول‌الله (ص) می‌خواهم روزبه‌روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند؛ مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب‌توجه شود؛ مبادا چادر را کنار بگذارید... همیشه الگوی خود را حضرت زهرا و زنان اهل‌بیت (ع) قرار دهید؛ همیشه این بیت شعر را به یاد بیاورید
از همه مردان امت رسول‌الله (ص) می‌خواهم فریب فرهنگ و مد‌های غربی را نخورید؛ همواره علی ابن ابی‌طالب (ع) را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهدا درس بگیرید.
ارسال نظرات