پروژه های استقرار کانون محیط زیست در 354 محله ی کلانشهر تهران و اطلس محیط زیست شهری به چهارمین دوره خشت طلایی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۸۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران پروژه استقرار کانون محیط زیست در 354 محله ی کلانشهر تهران و اطلس محیط زیست شهری به تفکیک مناطق 22 گانه شهر تهران به چهارمین دوره جایزه خشت طلایی  معرفی شدند.


مديريت مطلوب و تصميم‌گيري بجا و به هنگام در حوزه آلودگي‌هاي محیط¬زیستی زماني محقق خواهد شد كه امر شناسایی و پايش به صورت جدی و مستمر اجرا گردد. در اين راستا مرکز مدیریت محیط¬زیست و توسعه پايدار شهرداري تهران، به دلیل نبود اطلاعات مدون و دقیق در حوزه محیط¬زیست شهری به عنوان پایه و محور برنامه¬ریزی¬های مدیران و کارشناسان حوزه محیط¬زیست اقدام به تعیین وضعیت موجود نموده و در گام ابتدایی این پروژه به شناسایی و پایش کلیه منابع آلاینده محیط¬زیست شهر تهران پرداخته و پس از آن اطلس محیط زیست شهری به تفکیک مناطق 22گانه تهیه گردید.


همچنین پروژه استقرار کانون محیط زیست در 354 محله ی کلانشهر تهران، دیگر پروژه ای است که به چهارمین دوره جایزه خشت طلایی معرفی شد، با توجه به گسترش و شدت فشارهای وارد بر محیط زیست در نتیجه رشد و توسعه شهر تهران بروز انواع آلودگی های زیست محیطی، تخریب منابع و کاهش فضاهای طبیعی و در پی آن افزایش نیاز شهروندان تهرانی به محیط زیستی سالم دوچندان شده است.


از این رو کانون محيط زيست به عنوان پايگاهي براي حضور سازمانهاي مردم نهاد، فعالان و دانشجويان محيط زيستي و جلب مشاركت آنان همچنین آموزش و نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی صحیح در حوزه محیط زیست و در نهایت رصد وضعیت محیط زیست محلات تشكيل و راه اندازي شده که دارای 4 گروه زیر مجموعه با عنوان تنوع زیستی و طبیعت غنی، آب سالم و انرژی، زمین پاک و هوای پاک تحت عنوان شهر تازه می باشد.


گفتنی است 31 اکتبر هر‌سال به نام «روز جهانی شهر‌ها» نام‌گذاری شده است. این روز فرصتی برای دولت‌ها، سازمان ملل متحد به ویژه برنامه اسکان بشر ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، جامعۀ مدنی و سایر ذی‌نفعان و فعالان شهری جهت اهتمام به توسعه پایدار شهری در سرتاسر جهان است.


موضوع عام روز جهانی شهرها «شهر بهتر، زندگی بهتر» است. ازاین‌رو سازمان ملل متحد، موضوع حکمروایی نوآورانه،  شهرهای آزاد را برای روز جهانی شهرها در سال 2017 میلادی تعیین کرده است.

ارسال نظرات