خبرهای داغ:
چهارمین یادوراه شهدای روستای بزنج با حضور مردم، مسئولین، بسیجیان روستا های همجوار و خانواده معزز شهدا در محل مسجد روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۳۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  چهارمین یادوراه شهدای روستای بزنج با حضور مردم، مسئولین، بسیجیان روستا های همجوار  و خانواده معزز شهدا در محل مسجد روستا برگزار شد.

حجت الاسلام مشایخی گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر امام سجاد‌(ع) می‌خواست در مقابل دستگاه بنی‌امیّه مقاومت کند بایستی او هم عَلَم مخالفت را برمی‌داشت و یا اینکه به مختار یا عبدالله‌بن‌حنظله ملحق می‌شد و یا این‌که رهبری آن‌ها را بدست می‌گرفت و آشکارا مقاومت مسلّحانه می‌کرد.

وی افزود:  با در نظر گرفتن وضعیت زمان حضرت سجاد‌(ع) می‌فهمیم که این تفکر با توجه به هدف ائمه علیهم‌السلام یک تفکر نادرستی است.

مشایخی گفت:  اگر ائمه علیهم‌السلام از جمله امام سجاد‌(ع) در آن شرایط می‌خواستند به چنین حرکات آشکار و قهرآمیزی دست بزنند، یقیناً ریشه‌ی شیعه کنده می‌شد و هیچ زمینه‌ای برای رشد مکتب اهل‌بیت و دستگاه ولایت و امامت در دوران بعد باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه  بزرگ‌ترین نقش امام سجاد‌(ع) تبیین تفکر اصیل اسلامی یعنی توحید، نبوّت، مقام معنوی انسان، ارتباط انسان با خدا و بقیه‌ی چیزها است  ادامه داد:  مهم‌ترین نقش صحیفه‌ی سجادیه همین بود.

مشایخی گفت: شما صحیفه‌ی سجادیه را در نظر بگیرید، سپس اوضاع فکری اسلامی مردم آن دوران را هم در نظر بگیرید، خواهید دید این‌ها چقدر با هم فاصله دارد.

در پایان مراسم  پهلوان ابراهیم ولیان مدال طلای مسابقات جهانی کشتی سنتی خود را به خانواده شهید مدافع حرم شهید حججی اهدا نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها