مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان با بیان این که 321 تعاونی در استان با مدیریت بانوان فعالیت می کنند، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان بر پایه آمار سال 94 به میزان 14.6 درصد بود که در این زمینه نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی داریم.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۳۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پروین اشراقی با اشاره به اهمیت فعالیت بانوان در بخش خصوصی به ویژه بخش صنعت، اظهار کرد: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان به منظور تحقق اهداف و ماموریت‌های مختلف در حوزه بانوان تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت‌های ثمربخشی داشته باشیم.
وی افزود: پیگیر مراحل اجرایی و اداری تشکیل نخستین خوشه صنعتی در استان هستیم تا فعالیت‌ها آغاز شود.
اشراقی از برگزاری اولین نمایشگاه و جشنواره بانوان فناور آذربایجان شرقی همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی خبر داد و گفت: پنجمین نمایشگاه ربع رشیدی آبان ماه در بخش های مختلف برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از تمام بخش‌ها و دانشگاه‌های مختلف تمام استان های کشور خواسته‌ایم تا زنان فناور با ایده های خاص به صورت جدی در این جشنواره مشارکت داشته باشند.
اشراقی با اشاره به اهمیت ویژه برگزاری نخستین جشنواره زنان فناور استان در حوزه زنان خاطر نشان کرد: برای برگزاری این جشنواره از مسئولان کشوری و همچنین معصومه ابتکار نیز دعوت شده تا در این مراسم حضور یابند و تا جایی که ممکن باشد از زنان منتخب تجلیل شود.
وی تاکید کرد: به منظور افزایش حضور زنان در نخستین جشنواره زنان فناور استان باید اطلاع رسانی شود که در این زمینه اصحاب رسانه نقش موثری دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی نرخ بیکاری زنان استان را 19.4 درصد دانست و گفت: 15 واحد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی و 13 واحد در خارج شهرک های صنعتی با مدیریت زنان در حال فعالیت است.
وی در خصوص جزئیات برگزاری نخستین جشنواره زنان کارآفرین استان اظهار کرد: این جشنواره 20 بخش دارد که همزمان با برگزاری این جشنواره 13 رویداد در استان اجرا خواهد شد که در این زمینه از تمام کارافرینان درخواست کردیم که با ثبت نام از مزایا و تسهیلات خوبی که برای این رویداد در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: زنان استان همیشه در تمام بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در تمام عرصه های قبل و بعد انقلاب و بنا بر شرایط خاصی که در کشور وجود داشت در طول مدت هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه و حتی در خود جبهه ها حضور داشتند.
اشراقی با بیان این که برای حضور و فعالیت زنان در تمام عرصه ها باید بیش از پیش بسترها آماده شود، گفت: زنان نیمی از جامعه هستند و مدیریت خانه را نیز بر عهده دارند بنابر این باید مشارکت جدی در توسعه کشور داشته باشند و این درخواست زنان نیست بلکه کشور به این مشارکت نیاز دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فراهم کردن بستر مناسب برای حضور زنان از اهداف دولت تدبیر و امید است به طوری که در برنامه ششم موارد مربوط به زنان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور تا پایان برنامه و پایان دولت دوازهم 30 درصد سمت‌های مدیریتی باید به زنان و جوانان کشور اختصاص داده شود.
اشراقی با بیان این که نباید تنها به دنبال مدیریت در بخش های دولتی بود چرا که بخش دولتی این ظرفیت را ندارد، افزود: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم زنان باید در بخش خصوصی به صورت جدی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: در استان نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های بخش صنعت و کارآفرینی زنان وجود دارد که در این زمینه بسترها در حال آماده شدن است و زنان به ویژه در شهرک‌های صنعتی با یارانه و حمایت‌هایی که انجام می‌شود باید به صورت جدی حضور داشته باشند.

ارسال نظرات