خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

۱۳ هزار و ۷۳۰ زن سرپرست خانوار در استان قم به کمک کمیته امداد نیاز دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم گفت: ۱۳ هزار و ۷۳۰ زن سرپرست خانوار در استان قم به کمک کمیته امداد نیاز دارند.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۵۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

۱۳ هزار و ۷۳۰ زن سرپرست خانوار در استان قم به کمک کمیته امداد نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  عباس جوشقانیان در نشست خبری امروز در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به تعداد خانوار زیرپوشش کمیته امداد اظهار داشت: 20 هزار و 592 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان قم هستند که جمعیتی کمتر از 3 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی از تعداد 13 هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار خبر داد و افزود: بیشتر این زنان به علت طلاق سرپرست خانواده شده و نیاز به اشتغال، مسکن و حمایت کامل کمیته امداد دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان بوده و این توانمندی از روش‌ها و در قالب طرح‌های مختلف در کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی ایجاد اشتغال، درمان و فراهم کردن تسهیلات ازدواج را از نمونه طرح‌های توانمندی کمیته امداد معرفی و تصریح کرد: در سال جاری حدود 2 هزار خانوار از لیست کمک‌های کمیته امداد خارج‌ شده و به توانمندی لازم رسیده‌اند.

جوشقانیان از درمان 127 مرد سرپرست خانوار خبر داد و افزود: 127 مرد نیازمند به درمان بعد از بهبودی و پرداخت هزینه‌های درمانی آن‌ها به بازار کار برگشته و توانسته‌اند از چترحمایت کمیته امداد خارج شوند و همچنین در سال  جاری 100 زن سرپرست خانوار نیز ازدواج‌ کرده و از وام‌های ازدواج و کمک‌های بلاعوض کمیته امداد استفاده کرده‌اند.

وی خرید مسکن و ادامه تحصیل تا بالاترین مقطع تحصیلی را راهکارهای دیگر توانمندی مدد جویان دانست و عنوان کرد: با تهیه مسکن برای مدد جویان تقریباً 60 درصد مشکلات آن‌ها برطرف شده و می‌توانند در حوزه‌های دیگر به آرامش خاطر به فعالیت بپردازند و همچنین ادامه تحصیل مدد جویان نیز کمک شایانی در توانمندسازی این عزیزان داشته است.

ارسال نظرات