خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر با بیان اینکه انسان با برخورد خوب و از سر دلسوزی بدون فخر باید راهکار را نشان دهد و دستگیر باشد، گفت: جامعه را باید با رفتار و کردار خوب اصلاح کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۸۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

جامعه را باید با رفتار و کردار خوب اصلاح کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در همایش طلایه داران عاشورایی ملایر، با گرامیداشت خاطره طلایه‌داران کربلای معلی با بیان اینکه سخن در مورد پیام عاشورا فراوان است، بیان داشت: اگر انسان صدها جلسه برای پیام عاشورا زمان بگذارد کم است.

وی با بیان اینکه معصومین(ع) اسوه هستند، افزود: چگونه زندگی کردن را باید از نظر علمی، اخلاقی، معنوی، سیاسی و... از برجستگان جامعه الگو گرفت و ما باید در این زمینه ها از ائمه(ع) درس بگیریم .

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) توجهشان به مسایل اجتماعی  و معنوی بود، بیان داشت: ایشان در زیر تیرهای دشمن نماز را اول وقت خواندند و بحث محیط زیست، حق الناس، بیت المال، حقوق مردم، حجاب و... جزو مسائلی بودند که امام حسین(ع) و ائمه(ع) به آن اهمیت می‌دادند.

وی تصریح کرد: عاشورا این پیام را به ما داده است که در اوج مصیبت به مسایل دینی و ارزشی باید توجه کرد.

برقراری با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: تذکر دهید و یادآوری کنید، ممکن است فردی از روی غفلت کاری را انجام داده باشد شما از سر دلسوزی یادآوری کنید، این دخالت در امور شخصی نیست چراکه خداوند متعال این اجازه را داده اموری که رشد جامعه را در بر دارد ورود پیدا کند و تذکر دهند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از طریق عقل است، اظهار داشت: باید با منطق و با عقل وارد شد اگر ما در مکتب امربه معروف و نهی از منکر بنشینیم بسیار زیبا است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه انسان با برخورد خوب و از سر دلسوزی بدون فخر باید راهکار را نشان دهد و دستگیر باشد، تصریح کرد: جامعه را باید با رفتار و کردار خوب اصلاح کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات