عضو شورای روستای رضوان:

کمبود آب شرب با وجود سد کالپوش مشکل اصلی روستاییان بخش کالپوش است

عضو شورای روستای رضوان کمبود آب شرب را از مشکل اصلی بخش کالپوش دانست و گفت: با وجود اینکه سد کالپوش چند سالی است که افتتاح شده اما هنوز هیچ برنامه ای برای آب شرب روستاها دیده نشده وبرای هیچ روستایی اقدامی انجام نشده است.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۰۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی؛ رضوان یکی از روستاهای شهرستان میامی است که 430 خانوار (جمعیتی بالغ بر یک هزار و 555 نفر) در آن سکونت دارند و روستاییان بیشتر در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند.

رضوان که در مرکز بخش کاپوش واقع شده با مشکلات فراوانی دست و پنچه نرم می کند.

این روزها کمبود آب یکی از اصلی‌ترین مشکلات روستاهای میامی است اما مشکل آب در روستای رضوان از گونه‌ای دیگر است.

در همین خصوص؛ محمد شجاعی، عضو شورای روستای رضوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی؛ ضمن تشکر از دولت های گذشته که آب، برق وگاز را به منطقه کالپوش رساندند، اظهار کرد: در روستاها مشکلاتی وجود دارد که مسئولان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشداری کالپوش 4 سالی است که در این بخش استقرار یافته است، عنوان کرد: روستای رضوان مرکز بخش کالپوش است و باید شهر می شد که هنوز این اتفاق نیافتاده است.

عضو شورای روستای رضوان در ادامه افزود: طبق مصوبه باید هر قسمتی که بخش اعلام می شود مراکز بخش با هر جمعیتی تبدیل به شهر شوند که متاسفانه این موضوع در کالپوش عملی نشده است.

شجاعی با اشاره به نبود برخی ادارات در این بخش تصریح کرد: اداراتی اعم از دادگاه، ثبت احوال، آبفای روستایی و نمایندگی آموزش وپرورش که از نیازهای اساسی است، هنوز در بخش وجود ندارد.

وی کمبود آب شرب را از مشکل اصلی بخش کالپوش دانست و گفت: با وجود اینکه سد کالپوش بیش از 5سال است که احداث شده اما هنوز هیچ برنامه ای برای آب شرب روستاها دیده نشده وبرای هیچ روستایی اقدامی انجام نشده است.

عضو شورای روستای رضوان بابیان اینکه ما در روستای رضوان طبق برنامه ریزی انجام شده با مسئول آب روستا در روز سه بار فلکه آب را می بندیم تا به بالادست روستا آب برسد، ابراز کرد: کل روستا در روز بیشتر از دو ساعت آب ندارند که برای مصارف خود آب را در منابع  ذخیره می کنند که در طی روز استفاده کنند.

به گفته شجاعی، طبق مکاتبات راه حل جبران کمبود آب را احداث تصفیه خانه برای تامین آب شرب بخش در نظر گرفته اند که هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به قبض های آب با مبالغ بالا در نبود آب، بیان کرد: وقتی آبی در لوله نیست شیر را که باز می کنیم کنتر آب شروع به چرخیدن می کند و با هوا می چرخد که  برای برخی از اهالی روستا قبض هایی با رقم های بالای 200 هزار تومان آمده است.

عضو شورای روستای رضوان با اشاره به اینکه اصلاح شبکه آب رسانی در روستا درد دیگری بر این بی آبی است، افزود: این شبکه برای صدسال پیش بوده که فرسوده شده و نشت آب و شکستگی لوله ها را در روستا به دنبال دارد و تنها چند کوچه اصلاح شبکه آن انجام شده است.

شجاعی تعرفه بهای گاز مصرفی را از دیگر مشکلات منطقه دانست وعنوان کرد: کالپوش از مناطق سردسیراستان است که از ماه آبان وآذرهوای منطقه سرد می شود که حتی در بعضی شب های تابستان بخاری ها را روشن می کنیم که متاسفانه با وجود سرمای منطقه بهای گاز ما مثل استان محاسبه می شود.

وی گفت: در این خصوص با استاندار سمنان صحبت شده بود که استاندار اذعان کرد این موضوع دست ما نبوده و طبق آخرین  شهر که میامی باشد، محاسبه می شود.

عضو شورای روستای رضوان به عوامل خطر آفرین در روستا اشاره و ابراز کرد: وجود سه دره در اول، وسط وآخر روستا بعد از بارندگی وجاری شدن سیل خطرآفرین بوده که باید از مبدا آن کانال زده شود که آب  از آخر روستا خارج شود وداخل این دره ها دیوار ساحلی وسیل بند کار شود که ضربه به روستا نزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار