مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها بر لزوم توجه مسئولین به این معضلات و تلاش برای حل آن‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی مسئول بسیج دانشجویی استان یزد،  در نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با اشاره به نقش دانشجویان در کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی افزود: خروجی دانشگاه‌های کشور باید جوانان تراز انقلاب اسلامی و نیرویی کارآمد باشد که امروز شاهد این هستیم که این مهم کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های استان تصریح کرد: همواره مسائلی نظیر وضعیت خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی دانشجویان موردتوجه و بحث مسئولین است، اما معضلات فرهنگی دانشگاه‌ها علی‌رغم اهمیتی که دارند کمتر موردتوجه مسئولین استانی قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان تقویت پایه‌های اعتقادی دانشجویان را از موضوعاتی دانست که باید اساتید و تشکل‌های دانشجویی به آن توجه داشته باشند و خاطرنشان کرد: عدم ارتباط صحیح حوزه و دانشگاه و وجود برخی اساتیدی با تفکرات سکولاری باعث شده تا مشکلات متعددی به وجود بیاید و خروجی دانشگاه‌ها دانشجویانی باعقیده راسخ و روحیه جهادی و کارآمد نباشد.

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بابیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته، بحث جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بوده است اظهار داشت: این موضوع نیز چند سالی است که کمتر موردتوجه اساتید و دانشجویان استان قرارگرفته است.

راسخی اضافه کرد: بسیاری از علوم مورد تدریس در دانشگاهی به‌خصوص علوم انسانی ما باوجود گذشت ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، همچنان تغییر جدی نکرده است و مبنای غربی و غیر اسلامی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۰۰۰ کرسی هیئت‌علمی در استان وجود دارد بر لزوم توجه نخبگان دانشگاهی به معضلات و مشکلات استان تأکید کرد و بیان داشت: بااین‌وجود تاکنون طرح اجرایی و جامع و مفیدی از نخبگان دانشگاهی استان جهت حل معضلات موجود به‌خصوص معضلات اجتماعی و فرهنگی ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه سومین مرحله از مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی به‌عنوان آرمان انقلاب، تحقق دولت اسلامی است تصریح کرد: برای تحقق این مهم مدیرانی باروحیه جهادی و انقلابی نیاز است و این مدیران باید در بین جوانان امروز کشور پرورش یابند و تربیت شوند.

مسئول بسیج دانشجویی یزد ادامه داد: برنامه‌های متنوع بسیج دانشجویی نیز در راستای تربیت کادر موردنیاز انقلاب اسلامی و دراین‌بین دانشجویان و نخبگان بسیجی با شناخت معضلات و موانع موجود در این مسیر به دنبال ارائه راهکار‌های مناسب جهت حل مشکلات موجود و پیشبرد اهداف و برنامه‌ها هستند.

راسخی با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی در ذیل شورای تبیین مواضع استان برای ارائه طرح‌های کارشناسی شده و کارآمد در راستای حل معضلات دانشگاه‌های استان اذعان کرد: در این کارگروه‌ها از مشاوره و نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران استفاده خواهد شد.
ارسال نظرات