خبرهای داغ:

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس تا ۲ سال آینده گازرسانی می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۷۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

علی نقی لقمانی با بیان اینکه در 4 سال گذشته 1.5 برابر کل سنوات گذشته گازرسانی در روستاهای فارس انجام شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار فارس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پرونده 1150 مورد تخلف ساخت‌ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در روستاهای فارس تشکیل و احکام آن صادر شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 600 پرونده تخلف در کمیسیون ماده 99 تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در پاسخ به سوالی در مورد عدم گازرسانی به بخش‌های از گویم شیراز، گفت: گویم جز مناطق تحت پوشش منطقه 10 شهرداری شیراز محسوب می‌شود و به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در آن قسمت‌ها عملیات گازرسانی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام مبحث اشتغال روستایی است بنابراین 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستایی در نظر گرفته است، اظهار داشت: نامه‌های ابلاغی این اعتبار تهیه و بانک‌های عامل نیز مشخص شده و امید است که در نیمه دوم سال از این ظرفیت بتوان برای رونق مشاغل روستایی و عشایری در استان فارس استفاده کرد.

لقمانی با بیان اینکه استان فارس با 1962 روستای دارای دهیاری بیشترین دهیاری‌ها را در سطح کشور دارد، افزود: با توجه به اینکه حدود 2362 روستای بالای 20 خانوار و بالای 100 نفر جمعیت در استان فارس وجود دارد حدود 400 روستای فارس فاقد دهیاری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 174 میلیارد تومان اعتبار دولتی از محل‌های مختلف به دهیاری‌های استان فارس کمک شده است و در 6 ماهه نخست امسال نیز 91 میلیارد تومان تامین بودجه شده‌اند، عنوان کرد: تا سال گذشته روستاهای فاقد دهیاری سهمی از اعتبارات دولتی نداشتند اما از امسال نیز از منابع اعتبارات دولتی بهره‌مند می‌شوند و امسال 3 میلیارد و 200 میلیون تومان به روستاها و تیره‌های عشایری فاقد دهیاری استان فارس کمک شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با تاکید بر تقویت ناوگان ماشین‌آلات دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد:   سال گذشته 44 دستگاه خودرو برای دهیاری‌های فارس تامین شد و در برنامه امسال نیز تامین 56 دستگاه خودرو مدنظر است،

وی با بیان اینکه در سرشماری سال 95 نسبت به سال 90 هیچ روستای بالای 20 خانوار خالی از سکنه‌ای در استان فارس گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: البته روستاهایی مانند روستای پلنگی کامفیروز، امیرحاجیلو فسا، کوه‌سفید داراب و مشایخ ممسنی به دلیل فرونشست زمین نیاز به جابه‌جایی دارند.

لقمانی با بیان اینکه 72 درصد جمعیت فارس شهرنشین و 28 درصد روستا‌نشین هستند، افزود: حدود 2362 روستای بالای خانوار در فارس وجود دارد اما در مجموع 4600 روستا و آبادی‌ در فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه روستاهای فارس یک‌بار به طور کامل آب‌رسانی شده‌اند ولی به خاطر خشک شدن منابع تامین آب مجددا نیاز به تامین آب پیدا کرده‌اند، گفت: دولت 300 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها