خبرهای داغ:
سوقندی در سفر یک روزه در شاهرود در بازدید از تعدادی کانون فرهنگی گفت: اسلام دین وحدت و مسجد محور وحدت است و کانون های فرهنگی هنری و مساجد در امر تقویت وحدت در محله نیز باید تلاش و فعالیت نمایند.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۸۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا سوقندی در بازدید از کانون فرهنگی هنری حافظ در محله حافظ شاهرود و کانون فرهنگی روستای جعفرآباد در سخنانی گفت: ایجاد نظام مدیریتی و آسیب شناسی قبل و بعد از راه اندازی کانون از نکات مثبت فعالیت‌های این کانون است.
سوقندی توجه به مباحث معرفتی و برپایی دعای ندبه را شایسته تقدیر خواند و تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد در محله‌ها علاوه بر اجرای این برنامه ها، باید به نیاز‌های محله نیز توجه نمایند.
وی مسجد را پایگاه نشر معارف اسلامی دانست و گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری باید به نیاز‌های مردم محل از جمله مسایل اقتصادی، اشتغال جوانان، ازادواج و ... نیز توجه نمایند و داشتن رویکرد توجه به نیاز‌ها در فعالیت‌های مساجد بسیار مهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اسلام را دین وحدت و مسجد را محور وحدت خواند و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد در امر تقویت وحدت در محله نیز باید تلاش و فعالیت نمایند.
وی خواستار ارائه فعالیت‌های این کانون به عنوان کانون نمونه در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان شد.
میری مدیر این کانون در گزارشی از فعالیت‌های مختلف کانون حافظ مسجد النبی این شهر، برگزاری برنامه‌های آموزشی، نشست‌های معرفتی، برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی شامل دعای ندبه و برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تشریح کرد.
وی جذب جوانان و نوجوانان محله و سپردن بخش‌ی از فعالیت‌ها به آنان، برگزاری اردو‌های تفریحی و نیز سایر برنامه‌ها را از موفقیت‌های این کانون برشمرد و گفت: ایجاد و فعال شدن کانون در این مسجد، فعالیت‌های آن را مضاعف کرده و موجب جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شده است.
میری برپایی سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) در ایام محرم و پذیرایی عزاداران حسینی با انواع نوشیدنی‌های نظیر چای و شیرکاکائو و ... را از برنامه‌های این کانون در محرم امسال بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها