رئیس اورژانس 115 محمودآباد:عدم استقرار تاسیسات اورژانس در کنار سواحل به منظور امدادرسانی به موقع برای مصدومان موجب افزایش شمار غریق‌ها در این شهرستان می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۸۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا فرنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان محمودآباد به موجب بهره‌مندی از 30 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس برای عموم همه ساله در ایام تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران از اقصی نقاط کشور بوده که عدم آشنایی با فن شنا و شنا در مناطق ممنوعه موجب غرق شدن گردشگران می‌شود.

 وی افزود:عدم استقرار تاسیسات اورژانس در کنار سواحل به منظور امدادرسانی به موقع برای مصدومان موجب افزایش شمار غریق‌ها در این شهرستان می‌شود.

فرنیا خاطرنشان کرد: در داخل شهر محمودآباد ما شاهد ترافیک سنگین خیابان‌ها در ایام تعطیل هستیم که زمان حضور به موقع آمبولانس را افزایش می‌دهد و اورژانس دریایی با توجه به اینکه محمودآباد تنها شهر در مازندران بوده که از بیمارستان ساحلی بهره‌مند می‌باشد، می‌تواند کمک زیادی در نجات جان حادثه دیدگان داشته باشد.

رئیس اورژانس 115 محمودآباد با بیان اینکه حدود 20 درصد رشد پوشش ماموریتی اورژانس در 6 ماه نخست سال 96 با 3 هزار و 893 پوشش ماموریتی صورت گرفت، بیان کرد: در 6 ماه نخست سال گذشته 3هزار و 256 ماموریت انجام شده که این میزان در سال 96 با رشد 20 درصدی همراه بوده و امسال 99 درصد ماموریت‌ها از سوی اورژانس پوشش داده شد.

این مسؤول تصریح کرد: اورژانس محمودآباد از سال 80 راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید که 16 سال از آغاز فعالیت اورژانس محمودآباد می‌گذرد و تاکنون 34 هزار و 453 ماموریت انجام گرفت و اورژانس تاکنون صاحب پنج پایگاه فعال در سطح شهرستان است.

فرنیا درباره تخصیص تجهیزات و اعتبارات به اورژانس محمودآباد توسط دولت عنوان کرد: 2 میلیارد و 10 میلیون تومان برای خرید دو دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر و 10 میلیون تومان برای یک دستگاه موتور آمبولانس که از نخستین روز نوروز امسال در سطح شهر استفاده از آن آغاز شد و 500 میلیون تومان امکانات روز توسط دولت هزینه شد.

وی افزود: این اورژانس از نظر استاندارد در جایگاه مناسبی قرار دارد و در برنامه ششم توسعه اضافه شدن دو پایگاه در روستاهای خشت‌سر و احمدآباد محمودآباد پیشنهاد داده شد.

وی افزود: برای نخستین بار طرح هر خانواده یک امداد‌گر در سطح شهر اجرا شد که این طرح به مدت چهار شب و چهار روز در روستای گلیرد محمودآباد آغاز و نخستین بار در اورژانس کشور ایستگاه سلامت توسط این مجموعه در شهرستان راه‌اندازی شد.

رئیس اورژانس 115 محمودآباد یادآور شد: طرح همیار اورژانس کشور در محمودآباد برای نخستین بار با تلاش اورژانس برگزار شد و در دوره اول آموزش زمستان 95 با 30 نفر آغاز و تابستان امسال با حضور 160 نفر از اقشار مختلف شهر ادامه یافت.

فرنیا در پایان درباره طرح همیار اورژانس گفت: این دوره‌ها 30 ساعت آموزش عمومی و کمک‌های اولیه و چهار روز کار عملی است که طی دو آزمون عملی و تئوری با نظارت اورژانس کشور آزمون برگزار می‌شود و بعد از قبولی با دریافت 80 درصد نمره داوطلبان به عنوان همیار اورژانس  فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها