خبرهای داغ:
ویژه‌برنامه «بر بال کودکی» با حضور بیش از ۳۰۰۰ کودک شیرازی در بوستان ایرانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۹۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به‌مناسبت هفته کودک ویژه برنامه  «بر بال کودکی» با حضور بیش از 3 هزار کودک شیرازی در بوستان ایرانی برگزار شد.

لیلا دودمان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در بازدید از غرفه‌های این مراسم  گفت: برنامه‌های بسیار خوبی در این روز برای کودکان تدارک دیده شده بود و رویکرد شورای شهر شیراز بر تقویت چنین برنامه‌هایی برای بالابردن فرهنگ شهروندی از سنین پایین است. آموزش شهروندی از سنین کودکی زمینه‌ساز تربیت شهروندان قانون‌مدار در آینده را نوید می‌دهد.

وی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های آموزشی با رویکرد توسعه فرهنگ شهروندی تصریح کرد: زبان هنر یکی از بهترین شیوه‌های انتقال مفاهیم و مولفه‌های شهروندی به کودکان است. 

سرپرست معاونت فرهنگی  و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: این برنامه با محوریت آموزش‌های شهروندی و با هدف آموزش فرهنگ اجتماعی به کودکان، غنی‌سازی اوقات فراغت و معرفی بازی‌های سالم به آنان برگزار شد.

سید عباس آتش زمزم با اشاره به قدرت بالای فراگیری آموزش در کودکان افزود: در این برنامه‌ها به‌دنبال نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای تربیت شهروندان صالح هستیم چرا که آینده شیراز در دستان کودکان امروز است. 

وی افزود: در این ویژه برنامه بیش از 21 غرفه با موضوعات فرهنگ شهروندی از جمله فضای سبز، پسماند و تفکیک زباله، آتش نشانی، تغذیه سالم، نجوم، بازی‌های بومی و فکری، قصه‌گویی، گریم و نقاشی برای استفاده و آموزش کودکان برپا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها