مدیر جهاد کشاورزی درگز در گفت‌وگو با «بسیج»:

واردات پارچه و لباس، به کشت پنبه آسیب می‌زند

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: نوسانات قیمت، درآمدزایی مناسب محصولات رقیب، بالابودن هزینه تولید و عدم برداشت مکانیزه محصول پنبه در کنار واردات بی‌رویه الیاف پنبه، پارچه و لباس از کشور‌های ترکیه و چین از دلایل کاهش کشت پنبه در دهه‌های اخیر در شهرستان مرزی درگز است.
کد خبر: ۸۹۳۱۵۶۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
بهروز باقریان  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص وضعیت کشت پنبه در شهرستان درگز گفت: پنبه از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است که علاوه بر تأمین مواد اولیه صنایع نساجی و روغن‌کشی، در اشتغال‌زائی بخش‌های کشاورزی، صنعت و بازرگانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: نوسانات قیمت، درآمدزایی مناسب محصولات رقیب، بالابود هزینه تولید و عدم برداشت مکانیزه محصول پنبه در کنار واردات بی‌رویه الیاف پنبه، پارچه و لباس از کشور‌های ترکیه و چین از دلایل کاهش کشت پنبه در دهه‌های اخیر در این شهرستان مرزی است.

مدیر جهاد کشاورزی درگز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰۰ تن پنبه در درگز برداشت شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی کشت این محصول در درگز از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و از اوایل مهرماه تا اواخر آذرماه برداشت محصول پنبه ادامه خواهد داشت.

باقریان درباره اهمیت کشت پنبه اذعان داشت: در شهرستان درگز، سطح زیر کشت پنبه در سال ۹۶، ۵۵۰ هکتار است.

وی افزود: ارقامی که توسط کشاورزان کشت‌شده‌اند عمدتاً ارقام گلستان و ورامین است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۵ میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان شود و تعداد بهره‌برداران این محصول در درگز حدود ۴۲۰ نفر است.

وی در پایان به کشاورزان پنبه توصیه کرد: جهت جلوگیری از کاهش کیفیت پنبه، نسبت به برداشت سریع آن اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار