سرهنگ بنیادی گفت: کاروان های راهیان نور یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و آشنایی دانش آموزان و جوانان با ارزش های دینی، انقلابی و اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۰۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نیر با حضور اعضاء در آموزش و پروش منطقه تشکیل شد.

 

سرهنگ محرم بنیادی فرمانده سپاه ناحیه نیر در این جلسه اظهار از آمادگی سپاه ناحیه نیر برای اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور خبر داد و گفت: یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان شناساندن دانش آموزان و جوانان با ارزش های دینی ، انقلابی و اسلامی در اینگونه مناطق است.

 

وی اظهار داشت: درقالب کاروان راهیان نور 80 نفر از دنش آموزان دختر شهرستان 24 ام این ماه به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام خواهند شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه نیر با اشاره به اینکه یکی از مواریث ارزنده دفاع مقدس اردوی راهیان نور است، گفت: آشنایی دانش آموزان با فلسفه جهاد و شهادت ، تقویت حس خودباوری ، بیان خاطرات رزمندگان اسلام ، زنده نگه داشتن یاد شهداء و مقابله با تهاجم فرهنگی و آماده سازی در جنگ نرم با دشمن، مهمترین هدف از برگزاری اردوی راهیان نور است.

 

وی افزود: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای مقابله تهاجمات نرم دشمنان است و سفر به سرزمین مجاهدت های خاموش، سفر برای رسیدن به ارزش های حقیقی انسانیت است.

 

سرهنگ بنیادی تصریح کرد: امروزه با تهدیدات بسیار گسترده فرهنگی دشمن روبرو هستیم و در این راستا راهیان نور یکی از بهترین فرصت ها برای مقابله با این تهدید هاست.

 

 

وی گفت: این اردوها به درستی که واقعیت های دفاع مقدس، رشادت ها واز خود گذشتگی های شهدای عزیز را به نسل جوان امروزه جامعه منتقل می کند و فرصتی برای پیوند نسل های مختلف انقلاب است.

 

مهدی احمدی فرماندار نیر نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن هفته بهداشت روان افزود: کمیته بهداشت روان تشکیل شده و در 4 مدرسه دخترانه و پسرانه نیز طرح همیار مشاور به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

 

احمدی از اجرای برنامه های مختلف ورزشی در هفته تربیت بدنی هم خبر داد و گفت: با همت و تلاش اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش نیر 19 برنامه مختلف ورزشی در طول هفته تربیت بدنی در شهرستان برگزار خواهد شد.

 

در این جلسه حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر هم با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: در طول سالتحصیلی معلمان و مسئولان آموزشی باید طور برنامه ریزی کنند تا دانش آموزان با سواد علمی زیاد فارغ التحصیل شوند و نیازی به کلاس های جبرانی نداشته باشند.

 

حجت الاسلام مقدسی به مظلوم ماندن وزارت آموزش و پرورش در میان وزارتخانه های دیگر اشاره کرد و افزود: پایه و اساس جامعه آموزش و پرورش است که متاسفانه به این نهاد مهم توجه جدی و اساسی نشده است که انتظار می رود دولتمردان به وزارت آموزش و پرورش بیشتر توجه کنند.

 

 

منبع: نیریمیز

ارسال نظرات