مجالس اهل بیت (ع) درمانگاهی است که مریض شفاء می دهد/ شعور حسینی متصل به شعور بعثت و غدیر است

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری: منطبق شدن عاشورای دیروز (کربلا) و عاشورای امروز (هشت سال جنگ تحمیلی) از جمله ویژگی های محرم امسال است.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۰۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری سخنران و کارشناس امور دینی درباره ویژگی های محرم امسال گفت: من عقیده من مقارن شدن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی از جمله ویژگی های مهمی است که عاشورای دیروز (کربلا) را به عاشورای امروز (هشت سال دفاع مقدس) باهم منطبق شده است. ما معتقد هستیم که مجالس اهل بیت (ع) دانشگاه است.

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که دانشجویان و طلاب در طول یکسال آرزو می کنند، دانشگاه و یا حوزه باز شود، عاشقان اباعبداللّه الحسین (ع) هم به اعتقاد من آرزو می کردند، یک سال سفره امام حسین (ع) برپا شود و کسب معارف کنند.

این سخنران و کارشناس مذهبی افزود: سفره عزای حضرت سیدالشهدا (ع) به تعبیر امام هادی (ع) در زیارت جامعه کبیره، دانشگاهی است جذبه محبت همه را به سمت خود می کشاند، ماه عزای اهل بیت(ع) ضمن اینکه دانشگاه است، درمانگاه است به این معنی که وقتی مریض به درمانگاه نزدیک می شود، همه اطرافیان او را دلداری می دهند، امروز نیز ما مریض روحی و جسمی هستیم که باید رسیدن به دارالشفاء امام حسین (ع) را به یکدیگر بشارت بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انشااللّه به برکت امام حسین (ع) و یارانشان، درد های ما شفاء پیدا کند، درخصوص شور و شعور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: عزای امام حسین (ع) یک شور دارد که در مجالس عزاداری و هیئت ها است و دیگری شعوری است که به شعور غدیر، بعثت، ظهور و انقلاب اسلامی وصل می شود.

کارشناس امور دینی برنامه تلویزیونی «سمت خدا» درباره حفظ شعور در محرم و دیگر ماه های سال، افزود: حفظ شعور مشروط به چارچوبی است که خداوند آن را در رعایت کردن حلال و حرام گذاشته است و دوست دارد ما آن را انجام بدهیم. شعور عزاداری هم به این است که ما حلال و حرام آن با راهنمایی که ولی خدا است، رعایت کنیم.

وی گفت: شعور عزاداری در این است که ولایتمدار باشیم و این حلال و حرام را تا آخر عمر دنبال کنیم، که خود نشانه از استقامت و پای بندی ماست.البته یکی دیگر از شعور عزاداری مجاهدت است که اگر کسی بخواهد با دین ماه مبارزه کند، با آن مقابله خواهیم کرد. شهادت طلبی و تا مرز شهادت رفتن از جمله شعور عزاداری است که بچه های ما در جبهه های هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم از خود نشان داده اند.

شعور معارف دینی در تمام حیات دنیا جریان دارد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: من معتقدم که این شعور دیگر برای ماه محرم و صفر نیست و در تمام حیات دنیا بنا به جمله ناب امام حسین (ع) در زیارت عاشورا «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» محقق می شود. حیات حسینی و طیبه ما اگر شعور واقعی باشد، بعد از ماه محرم و صفر یک جریان قشنگی در کشور رقم می خورد و گناه،  ناهنجاری و نا بسامانی ها کم می شود و جای آن را خدمت ومهربانی پر می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار