رئیس اتاق بازرگانی البرز هماهنگی و همکاری نزدیک مرجع قضایی و بخش خصوصی استان را گامی مهم برای هموار شدن گذرگاه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۶۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رحیم بنامولایی روز سه شنبه در نشست کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری البرز گفت: از مراجع قضایی استان تقاضا داریم جهت برای از سرمایه گذاری، درصورت امکان یکسری از پرونده های اقتصادی را به مرکز داوری اتاق بازرگانی استان ارجاع دهند تا این بخش در اتاق البرز فعال شود.

همکاری نزدیک نظام قضایی وبخش خصوصی هموارکننده گذرگاه اقتصاد مقاومتی

وی افزود: از اینکه مرجع قضایی استان همواره سرمایه گذاری های مشروع را مورد حمایت کامل قرار داده تشکر می کنیم و درخواست داریم پرونده های اقتصادی خارج از فضایی که مجرمان محاکمه می شوند رسیدگی شود.

وی هدف از این درخواست را حفظ شئونات فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: مرکز داوری اتاق بازرگانی مکان مناسبی برای بررسی همه جانبه پرونده های اقتصادی است.

وی ادامه داد : این مرکز برای رفع مشکلات بخش صنعت از توانایی لازم برخوردار است و می تواند در این راه حرکت های موثری داشته باشد.

رئیس پارلمان بخش خصوص البرز ادامه داد: پیگیری مطالبات بخش خصوصی در نشست های مرکز داوری اتاق البرز ، کاهش مراجعه به محاکم قضایی و رفع مشکلات صنعت را به دنبال خواهد داشت .

رسیدگی مسایل اقتصادی در مرکز داوری اتاق البرز

رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست نوپا بودن و آگاه نبودن از مزایای رسیدگی به مسایل اقتصادی در مرکز داوری را از دلایل عدم مراجعه مردم به این مرکز ذکر کرد.

آرش ذولفقاری با سپاس از حمایت مرجع قضایی از مرکز داوری اتاق بازرگانی استان گفت : براساس بخشنامه معاونت پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری کل استان خطاب به اتحادیه مشاوران املاک، این مرکز به عنوان مرجع صالح در رسیدگی به دعاوی و حل اختلاف قرارداد های مشارکت ساختمانی معرفی شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه مشاوران املاک موظف شدند ضمن اصلاح قراردادهای مشارکت ساختمانی از این پس تمام اختلافات ناشی از انعقاد، اعتبار، فسخ و غیره را تنها در این مرکز داوری مطرح و مورد حل و فصل قرار دهند که این مهم کاهش مراجعان به دادگستری را درپی دارد.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش گفت: درمواردی روابط تجاری بین تجاربا اختلاف هایی همراه است که طبق توافق بین مرجع قضایی و اتاق بازرگانی، مرکز داوری دراین زمینه مشکل گشای تجار در رفع اختلافات است.
وی افزود: اختلافاتی که از طریق داوری در این مرکز به صورت داوری تخصصی حل و فصل می شود مورد تایید مرجع قضایی است.

منبع: ایرنا 

ارسال نظرات
پر بیننده ها