رفتار سازمانی در آموزش و پرورش باید معلم محور باشد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان به نقش محوری معلم در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اشاره کردو گفت : رفتار سازمانی در آموزش و پرورش باید معلم محور باشد .
کد خبر: ۸۹۳۱۶۸۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، خیراله خیرایی رفتار سازمانی را  تلاش کارکنان  برای ایجاد همگرایی و همسویی در ساختارهای انسانی بین فرد و سازمان به طوری که با کمترین هزینه و اصطکاک، خواسته‌های همه تامین شود؛ عنوان کردو افزود :  رفتار سازمانی به جنبه‌های انسانی در محیط کار می‌پردازد و طبیعتاً در دل خود، پیام هایی برای مدیران و کارکنان دارد . وی ادامه داد : پیام مدیران اینکه بپذیرند کارکنان حق دارند به خودشان و خواسته‌ها و آرزوها و اولویت‌هایشان هم فکر کنند و  حق دارند همزمان با کار کردن و عشق ورزیدن به کار خود، از حقوق خود هم حرف بزنند. به رشد و پیشرفت هم فکر کنند.

خیرایی اضافه کرد : پیام دوم برای کارکنان این است که  سازمان برای یک هدف جمعی شکل گرفته است و  اگر قرار باشد  هر کس زندگی شخصی و اهداف شخصی خود را داشته باشد و فقط به آنها فکر کند، دلیلی نداشت که چیزی به نام سازمان شکل بگیرد، پس به همان اندازه که کارکنان  به خود و خواسته‌هایشان  فکر می‌کنند، سازمان هم حق دارد اولویت‌های خودش را مطرح کندو ازکارکنان  بخواهد که برای دستیابی به آنها تلاش کنند  

وی در ادامه سخنان خود به آمایش مدارس هم اشاره کردو گفت : باید امکانات و تجهیزات آموزشی به صورت متوازن بین تمام مناطق و شهرستانها توزیع شود . خیرایی به ضرورت صرفه جویی در هزینه ها هم اشاره کردو افزود: مدیران مدارس و کارکنان ستادی باید راهکارهایی لازم را برای کاهش هزینه ها به خصوص حامل های انرژی داشته باشند و تلاش کنند تا بین 30تا 50درصد این هزینه ها را کاهش دهند .

وی تصریح کرد : نباید هیج فعالیت یا برنامه ای در آموزش و پرورش اجراء شود ،مگر اینکه از پشتوانه کارشناسی و پژوهشی برخوردار باشد .

خیرایی به ثبت اموال و املاک در سامانه سادا هم اشاره کردو گفت : ساماندهی  حسابداری مدارس ،مستندسازی مکاتبات ،رعایت سلسله مراتب اداری ، صدوربه موقع احکام کارگزینی ، پاسخگویی به موقع مکاتبات اداری و ارائه تراز مالی ماهانه از جمله مواردی است که معاونین توسعه مدیریت به آن توجه کنند .

وی در ادامه به خلاقیت در رفتار سازمانی هم اشاره کردو افزود : ایده های جدید، بـااندیشیدن به دست مــی آیدکه در آن ذهن به طور عمیق با یک مسئله درگیر می شود و به تجسم آن می پردازد و با حذف و یا ترکیب واقعیت های موجود، به روشن شدن فکر جدید کمک می کند.  خیرایی ادامه داد : بینشی که بــــدین ترتیب حاصل می شود، قوه تصور را در یافتن فکرهای جدید تغذیه می کند. وی تصریح کرد : به طور کلی، وجود محیط خلاق از مهمترین عوامل رشد خلاقیت است. وی یکی از روش های مهم متبلورکردن خلاقیت را  به وجودآوردن فضای محرک، مستعد و خلاق عنوان کردو گفت :  مدیران  باید به طــور مستمر آمادگی شنیدن اندیشه های بدیع و نــوین را داشته باشند و نظرات جدید و ارائه راههای تازه را تقویت کنند

ارسال نظرات