خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: قرارگاه فرهنگی در ۸مسجد شهرهای سرایان،سه قلعه و آیسک فعال می شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۹۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محسن امانتی در جلسه توجیهی راه اندازقرارگاه های فرهنگی مساجد آیسک اظهارداشت: به دنبال تاکیدات امام خامنه ای(حفظه الله)در خصوص ایجاد قرارگاه های فرهنگی و ساماندهی فعالیت های جهادی مقابله با جنگ نرم،برای اولین بار در استان خراسان جنوبی قرارگاه فرهنگی در ۸مسجد شهرهای سرایان،سه قلعه و آیسک فعال می شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان هدف اصلی از ایجاد قرارگاه را هماهنگی و تعامل بین یگانها دانست وافزود: قرارگاه به عنوان مرکز قوی سیاستگذاری و پشتیبانی می تواند با برنامه ریزی به امور فرهنگی با محوریت مساجد بپردازد.

 وی هسته اصلی قرارگاه را شامل امام جماعت،خادم مسجد،هیات امنا،مدیر کانون فرهنگی مسجد و فرمانده پایگاه بسیج معرفی کرد وگفت: امامان جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر و امام جماعت مسجد فرمانده قرارگاه فرهنگی آن مسجد خواهند بود.

 امانتی رونق مساجد با حضور جوانان و نوجوانان و آحاد مردم در کنار فعالیت های فرهنگی ،ورزشی ،اقتصادی، اجتماعی ،جهادی و پزشکی و... رااز اهداف قرارگاه فرهنگی مسجد دانست.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر "نجمی پور"امام جمعه سرایان در سخنانی با بیان برخی فرمایشات امام خامنه ای(حفظه الله) درباره جایگاه و کارکرد مساجد گفت:قرارگاه میدان جنگ و مبارزه است وامروز سلاح مبارزه عوض شده و جنگ نرم را باید با جهاد فرهنگی کنترل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین "حسین عرب" امام جمعه آیسک نیز بر شروع بکار قرارگاه فرهنگی مساجد بعنوان اولین گام در تحقق فرمایشات امام خامنه ای (حفظه الله)تاکید کرد .

 وی افزود: اولویت و بهترین جا برای کار فرهنگی مسجد است وکار منسجم ودرست باید با همکاری همه دستگاهها و متولیان با محوریت مسجدو اولویت بندی انجام شود.

 حجت الاسلام والمسلمین "کفشی"امام جمعه سه قلعه نیز تصریح کرد :خروجی مجالس عزاداری ماه محرم باید شلوغی مساجد باشد.

در این جلسه حجت الاسلام" سهرابی نژاد" رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان برخی کارکردهای ویژه و موثر در برخی مساجد شهرهای کشور را بیان کرد وبر برگزاری دوره توجیهی امامان جماعت وخادمان مساجد تاکید کرد. حجت الاسلام" یوسف پور" مسئول امور مساجد شهرستان هم بر رعایت ضوابط و سلسله مراتب در قرارگاه فرهنگی تاکید کرد. پس از تبادل نظر شرکت کنندگان مقررشد بزوری قرارگاه فرهنگی در مسجد جامع آیسک دایر شود.

 

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها