سید ساجدی عقوبی
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل،
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل از رونمایی طرح نهصت تاریخ شفاهی از خاطرات و زندگینامه شهدا خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۹۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

طرح نهصت تاریخ شفاهی از خاطرات و زندگینامه شهدا رونمایی می شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی این ستاد در سالن شیخ صفی استانداری تصریح کرد، در سال 96  و در هفته مقدس 350 برنامه اجرا کردیم.

وی گفت: احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس که این مرکز در سال ۹۵ با وجود مشکلاتی شروع به ساخت شده و یک روز تعطیلی نداشته است ۴ هکتار و نیم و ۶۲۵۰ متر مربع زیر بنا که سالن اجتماعات ،سالن گالری موفقت و در طبقه آخر که ۱۴۰۰ مترمربع که بخش روایتگری است طرحی منحصر به فرد به صورت کشتی که در ایران و فقط در اردبیل اجرایی خواهد شد عملیات خیبر هم در منطقه باغ موزه دفاع مقدس در محل شورابیل اردبیل طراحی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد،اعتباراتی که سال گذشته به بنیاد حفظ آثار از استانداری اختصاص شده بود ۴میلیارد تومان که آن را به یادمان های شهدای گمنام و باغ موزه دفاع مقدس در اردبیل اختصاص داده شد.

علی واحد گفت: برنامه های که در هفته دفاع مقدس در شورابیل به افتتاح یادمان شهدای علی آباد، رژه 31 خرداد، برگزاری برنامه های رزمی فرهنگی رمضان توسط سپاه استان در نمایشگاه دفاع مقدس، پخش مستقیم برنامه ها از شبکه سبلان، رونمایی از کتاب ها و برگزاری یادوارهای شهدا می توان نم برد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد، شهرستان ها نقش مهمی در حفظ ارزشهای دفاع مقدس دارند و با تمام مسئولین شهرستان ها جلساتی برگزار کردیم و مجری طرح ها فرهنگی را در مراکز استان را انتخاب کردیم.
وی ادامه داد، مراکز فرهنگی در استان ها که ساخته می شوند در بعصی از استان ها ساخته شده و در مرحله افتتاح وبهره برداری است که به جز همدان و تهران بدون محتوی است و باغ موزه اردبیل هم از محتوی بسیار بالایی برخوردار است و هم طراحی خوب و بی مثالی دارد.

ایشان بیان کردند، طرح نهصت تاریخ شفاهی از خاطرات و زندگینامه شهدا که در حال بازسازی هستیم و تاکنون ۲ کتاب از تاریخ شفاهی رونمایی کردیم و یک کتاب در حال رونمایی است.

 

 

طرح نهصت تاریخ شفاهی از خاطرات و زندگینامه شهدا رونمایی می شوند
طرح نهصت تاریخ شفاهی از خاطرات و زندگینامه شهدا رونمایی می شوند
خبرنگار، سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات