سردار ابوحمزه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین عنوان نمود:

هشت آفت بزرگ مسئولین/اطاعت از ولایت سبب نورانیت و مؤثرواقع شدن کار می شود

سردار ابوحمزه با اشاره به به هشت آفت بزرگی که مقام معظم رهبری برای مسئولین برشمردند اشاره و عنوان کرد: همه مسئولین باید توجه داشته باشند که دچار این آفت‌ها نشوند که اگر این اتفاق بیفتد از مسیر خارج می‌شوند و زمانی که این اتفاق بیفتد کسی نمی‌تواند به داد آن‌ها برسد.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۳۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ صبح امروز سه شنبه ۱۸ مهرماه مراسم تودیع ومعارفه فرمانده ناحیه امیرالمؤمنین با حضور سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله وجمعی از مسئلین شهر کرمان در تالار سرو برگزارشد.
سردار ابوحمزه در این مراسم بیان داشت:مسئولین دولتی ونظامی باید یاد مرگ و اطاعت از ولی فقیه را همیشه در همه امور مدنظر قراربگیرند تا کار آن‌ها ماندگار و مؤثر واقع شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت: حسین زمان ما، مقام معظم رهبری است و اگر دستورات ایشان را اجرا کنیم قطعا چراغ راه و کشتی نجات انقلاب خواهد بود.



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد اگر می‌خواهد سربلند دنیا و آخرت باشد باید از ولایت اطاعت کند چرا که انسان اگر ولایت نداشته باشد به جایی نخواهد نرسید.



ابوحمزه در ادامه به هشت آفت بزرگی که مقام معظم رهبری برای مسئولین برشمردند اشاره و عنوان کرد: همه مسئولین باید توجه داشته باشند که دچار این آفت‌ها نشوند که اگر این اتفاق بیفتد از مسیر خارج می‌شوند و زمانی که این اتفاق بیفتد کسی نمی‌تواند به داد آن‌ها برسد.



وی اولین آفت را خودشیفتگی و غرور بیان کرد و افزود: انسان باید مراقب باشد در همه احوالات زندگی چه فردی و چه اجتماعی دچار تکبر و غرور نشود و تنها راه علاج آن هم تواضع است.



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: خود محوری دومین آفتی است که مسئولین باید از آن دوری کنند و ضوابط و مقررات را به جای سلیقه‌های شخصی مبنای کار قرار دهند و از خود محوری دوری کنند.



ابوحمزه اشرافی گری را یکی دیگر از ممنوعیت‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری برای مسئولین مطرح کرد و گفت: البته این به این معنا نیست که انسان از امکانات این عالم استفاده نکند بلکه باید مراقب باشد که اسراف نکند و وابسته و دلبسته این دنیا نشود چرا که عامل سقوط انسان است.



وی تاکید کرد: توقف یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که اگر انسان به جای تلاش و حرکت در جهت رشد و تعالی خانواده و جامعه، متوقف شود قطعا نمی‌تواند به نتیجه برسد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه تشریح کرد: علت اینکه خدا عقل را در انسان قرار داده است برای این است که دچار سکون و توقف نشود و هر جا دچار مشکل شد از همین عقل و اولیای خدا استفاده کند و راه خود را کشف کند.



ابوحمزه لذت جویی را یکی از آفت‌های پیش روی مسئولین عنوان کرد و گفت: لذت جویی چیزی است که شرع مقدس بر آن مهر حرام زده است و انسان نباید به آن سمت و سو برود، چون در دراز مدت زمینه سقوط مسئولین را فراهم می‌کند.



وی بیان کرد: جمع کردن زخارف دنیوی یکی دیگر این آفت هاست که متاسفانه در جامعه ما مسابقه استفاده از این زخارف ایجاد شده است که نتیجه آن هم چیزی نیست که به مرور زمان از مرگ و خدا غفلت می‌کند.




فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: متاسفانه در استان کرمان برخی به هیچ صراطی مستقیم نیستند و از هر طریقی چه مشروع و چه نامشروع به دنبال قدرت و ثروت هستند، ولی این‌ها بدانند که بانگ مرگ یک زمانی خواهد آمد و دستشان خالی است.




ابوحمزه تاکید کرد: انسان اگر از خودش مراقبت نکند نفس عماره انسان را به لبه پرتگاه سقوط می‌برد و در قعر دره پرت می‌کند.



وی تلاش را برای کسب محبوبیت را یکی دیگر از آفت‌های پیش روی مسئولین بر شمرد و خاطر نشان کرد: برخی با دروغ و چاپلوسی و انجام کار‌های غیر شرعی و غیر عقلی دست به هر کاری می‌زنند تا در جامعه برای خود مقبولیت پیدا کنند که در انتخابات کشور این مسئله را شاهد بودیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان غفلت را آخرین آفت برشمرده از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولین بیان کرد و افزود: تبعیت از هوای نفس و فراموش کردن یاد خدا از آفت‌های بزرگ برای مسئولین است که دوری کردن از همه این ممنوعیت‌ها زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که انسان تابع نفسش نشود و راه نجات در دوری کردن از این هاست.



ابوحمزه در ادامه گفت: هر کسی در هر جایگاهی که هست بداند که باید یک روز از این دنیا برود و اگر ماندگاری بود. خدا برای اولیاء خود در نظر می‌گرفت لذا مسئولین مراقب باشند.



وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین شهر کرمان به بسیج و سپاه کمک کنند تا بتوانیم به این استان سر و سامانی بدهیم چرا که بیش از یک سوم از جمعیت استان را ما پوشش تحت پوشش خود قرار دادیم لذا کمک به سپاه کمک به مردم است.



در پایان این مراسم فرمانده سپاه ثارالله از زحمات سرهنگ علی یحیایی تقدیر و سرهنگ محمدعلی نظری به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین (ع) شهرستان کرمان معرفی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار