آشکارسازی نقاط پرحادثه یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که این اداره‌کل در نیمه اول امسال اقدام به آن کرده و توانسته است 37 مورد از نقاط پرحادثه استان را آشکارسازی کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۶۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در بروز سوانح جاده‌ای عوامل مختلفی دخیل است که یکی از این عوامل، بحث جاده‌ است، لذا برای کاهش بخشی از آمار سوانح جاده‌ای که مربوط به عامل جاده است، باید نسبت به ارتقای ایمنی راه‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

ایرج دست‌نشان با اشاره به اینکه بحث ایمنی راه‌ها همواره یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بوده است،افزود: در نیمه نخست امسال اقدامات خوبی در حوزه ایمنی و حریم راه‌های استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 800 کیلومتر کار خط کشی سرد و گرم در نیمه اول امسال انجام شده است، اظهار داشت: طی این مدت شاهد انجام 105 کیلومتر عملیات نگه‌داری روشنایی طولی و نقطه‌ای در محورهای مواصلاتی استان زنجان بودیم.

این مسئول با یادآوری اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که این اداره‌کل در نیمه اول امسال اقدام به آن کرده و توانسته است 37 مورد از نقاط پرحادثه استان را آشکارسازی کند، تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، 2697 مورد نسبت به حفظ حریم راه، ابلاغ و اخطار رفع تصرفات غیرمجاز و تصادفات اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان زنجان در ادامه از تهیه و نصب علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما به تعداد 1880 مورد در نیمه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در سایر بخش‌های این حوزه از جمله ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه، تعمیر و نصب گاردریل، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی، ایمن‌سازی قوس‌های تند اقدامات چشم‌گیری صورت گرفته است.

ارسال نظرات