خبرهای داغ:
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیشرفت دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاسیس 7 مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پزشکی در منزل در شهرستان های استان بوده که گرگان 3 مرکز، کردکوی 2 مرکز، آق قلا، بندرگز و گنبد هر کدام یک مرکز تاسیس گردیده است.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۷۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، فرهاد کرد مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگار بسیج در خصوص همکاری در راستای آیین نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پزشکی در منزل ، اظهار کرد: طی دستور عمل وزارت متبوع ارائه مراقبت های پزشکی در منزل به موسسه ای گفته می شود که طبق آیین نامه جهت تامین مراقبت های پرستاری در سطوح مختلف نظام سلامت و  بر اساس نیاز مددجویان با شرح وظایف و اختیارات تایین شده پس از اخذ مجوز توسط افراد حقیقی، حقوقی و واجد شرایط با صلاحیت دائر میگردد.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر تنها 4 مرکز در راستای این آیین نامه در خواست داشتند، افزود: در حال حاضر پیشرفت دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در راستای این آیین نامه، تاسیس 7 مرکز در شهرستان های استان بوده که گرگان 3 مرکز، کردکوی 2 مرکز، آق قلا، بندرگز و گنبد هر کدام یک مرکز تاسیس گردیده است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه بیان داشت: شایان ذکر است که برخی از این مراکز در حال رایزنی با بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های خصوصی و تامین اجتماعی بوده و بر اساس این آیین نامه در حال بستن قرارداد برای انجام خدمات پرستاری در منزل هستند.

کُرد با بیان اینکه دفتر پرستاری دانشگاه در راستای این دستور عمل در تمام بیمارستان های خصوصی، دولتی، تامین اجتماعی و ارتش رابطین مراقبت پرستاری در منزل را ابلاغ کرده اند و افراد جهت ادامه خدمت پس از ترخیص بیمار از بیمارستان پیگیر می باشند، گفت: محل استقرار این رابطین در بیمارستان مشخص و بر اساس شرح وظایف مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی؛ قریب به 5 مرکز مشاوره مراقبت های پرستاری طبق لیست استاندارد وزارت توسط کارشناس نظارت و پایش دفتر پرستاری معاونت درمان بازدید به عمل آمده و در برنامه عملیاتی وزارت متبوع بارگزاری شده است .

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان فرایند کار این آیین نامه را اینگونه بیان داشت که؛ پزشکان و پرستان بخش های بستری، اورژانس و درمانگاه، بیماران نیازمند به مراقبت در منزل را بر اساس فرم های استاندارد وزارت به همراه خلاصه پرونده و سایر اسناد و مدارک به واحد Home care یا مراقبت های پرستاری در منزل معرفی می نمایند که در واحد Home care بر اساس دستورات درمانی و مراقبتی پزشک معالج و پرستار مراقب به نماینده مرکز معرفی می شود و بیماران و خاواده آنان می توانند به طور مستقیم به واحد Home care مراجعه نمایند.

کُرد، ارائه مراقبت از بیمار پس از ترخیص از بیمارستان، کاهش هزینه های درمانی و مراقبتی، کاهش عفونت های بیمارستانی، توانبخشی، بهبود کیفیت خدمات پرستاری و در نهایت افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده ها را از اهداف مهم این آیین نامه عنوان کرد.

وی افزود: در واحد Home care با بیمار طرف قرارداد پرونده ای تدوین و بر اساس مقررات این دستور عمل حفظ و نگهداری اسناد می گردد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: جهت ارائه مراقبت توسط کارکنان واحد مراقبت های پرستاری در منزل، کارت شناسایی معتبر یا شماره سریال مشخص با ذکر نام و نام خانوادگی، مدرک تحصیلی کارکنان اعزامی به محل خدمت به همراه امضا و مهر مدیر مرکز تهیه و ارائه خدمت به مددجو نمایند.

کُرد در پایان با بیان اینکه این آیین نامه جدیدا ابلاغ و در حال قرارداد با مراکز درمانی می باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقش این خدمات توسط رابطین Home care خود مراکز پس از ترخیص بیماران از بیمارستان با آموزش پس از ترخیص انجام می پذیرد تا اینکه مراکز در سطح استان به صورت کامل در تمام بیمارستان ها شکل گیرد و توسط موسسه مرکز مشاوره خدمات پرستاری خصوصی ارائه خدمت در حیطه کنترل عفونت، حفاظت، امنیت، اصول اخلاقی و ایمنی بیمار در واحد Home care شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها