نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: باید مراقبت کنیم این تفکر سکولار در آموزش و پرورش نفوذ پیدا نکند و تفکر دینی حاکم باشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۸۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی درنشست گردهمایی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لرستان که با حضور ائمه جمعه سراسر استان در بیت امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی متعهد است.

وی افزود: برای رسیدن به هدفی سند تحول آموزش و پرورش تهیه شده است، اما چرا به چالش افتاده است و چه کسانی این را به چالش کشانده است مهم است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در مسئله تعلیم و تربیت شاهد دو تفکر و بینش هستیم یکی تفکر بینش لیبرالیسم؛ سکولاریسم هست و بیش دیگر تفکر دینی است.


وی با بیان اینکه این سند تحول سرمایه عظیم آموزش و پرورش است ویک تفکرسکولار به راحتی این سند را به کنار می‌گزارد خاطر نشان کرد: ما در آموزش و پرورش باید مراقبت باشیم تفکرسکولار حاکم نشود.

میرعمادی با تاکید بر اینکه آموزش حقوق شهروندی امری مسلم است گفت:آموزش حقوق شهروندی آموزشی لیبرالیسی است و این در حال نفوذ می‌باشد که اثر خود را نشان می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در یک مرحله‌ای بحث گفتمان دینی و نماز جماعت خیلی خوب رشد پیدا می‌کند و یک مرتبه افت و دلیل آن همان تفکرلیبرالیسی است.

وی در رابطه با مسئله واگزار کردن آموزش پرورش به بخش خصوصی سازی تاکید کرد: این مسئله بهانه است برای حذف نماز جماعت برای حذف قرآن ومعنویت و می‌گویند بخش خصوصی است و ما نمی‌توانیم که دخالت کنیم این‌ها به آموزش و پروش ضربه می‌زنند.


نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در موارد معتدد و تغیرسیستم آموزش و پرورش ریشه‌های سکولار را در آن مشاهده می‌شود بیان کرد: باید مراقبت کنیم این تفکر سکولار در آموزش و پرورش نفوذ پیدا نکند و تفکر دینی حاکم باشد.

میر عمادی با تاکید بر اینکه سیاست زدگی در آموزش و پرورش نباید باشد و یک بحث ریشه‌ای هست خاطر نشان کرد: معنویت نباید در آموزش و پرورش کمرنگ باشد و باید به هر دو بعد جسمانی و روحی توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلابی بودن نباید کمرنگ شود گفت: ما باید نیروی انسانی مومن و انقلابی تربیت کنیم و اگر انقلابی بودن کمرنگ شود دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام /ز

ارسال نظرات