خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون، کار و و رفاه اجتماعی برخوار خبرداد؛
رئیس اداره تعاون، کار و و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار گفت: تسهیلات مشاغل خانگی از ۵۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۲۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ کریم علی نقی در گفت و گو با ایرنا افزود: سقف تسهیلات مشاغل خانگی، امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است و امیدواریم این اعتبارات برای ایجاد اشتغال پایدار در رشته های پر اشتغال این شهرستان جذب شود.
وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی به گروه های مستقل و پشیبان تقسیم می شوند، گفت: در مشاغل خانگی مستقل، افراد بصورت مستقل از دستگاه های متولی مجوز دریافت می کنند و بصورت مستقل و انفرادی کار می کنند اما در مشاغل خانگی پشتیبان یک نفر برای چند نفر شغل ایجاد می کند.
علی نقی، سقف تسهیلات پرداختی به گروه مستقل را ۲۰۰ میلیون ریال و به گروه پشتیبان را ۷۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار با بیان اینکه تنوع مشاغل خانگی بسیار زیاد است گفت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی باید در یکی از رشته هایی که در لیست رشته های مشاغل خانگی از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تایید شده فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی به افرادی که دارای مهارت و توان مدیریت و پشتیبان و گواهی مهارت هستند، پرداخت می شود.
علی نقی بیان کرد: متقاضیان باید بر اساس هویت کار به اداره خدماتی مربوطه ازجمله اداره میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراجعه و پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم، دریافت تسهیلات را از اداره کار و بانک عامل پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال در جامعه است و دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به این بخش دارد.
آن دسته از فعالیت هایی که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار می شود را مشاغل خانگی می نامند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها