خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي جامعة المصطفي گفت: در روضه خواني به محل شهادت امام حسين(ع) گودي قتلگاه گفته مي‌شود و اين در حالي است كه گودي قتلگاه مرتفع ترين مكان عالم است، گودي نيست و بلكه ارتفاع است.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۳۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفيعي، دوشنبه شب در مراسم عزاداري هيأت رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن فرهنگي ورزشي شهداي بسيج شهرسستان كاشان، برگزار شد، گفت: انسانهاي كريم داراي پنج ويژگي هستند.

وي با اشاره به ويژگي هاي پنجگانه انسانهاي كريم، گفت:  انسانهاي كريم حس تقدير دارند، از قبل اينكه ديگران از آنها درخواست كنند اعطا مي‌كنند، اهل شكوه و شكايت نيستند و خطاي ديگران را ناديده مي گيرند و آن را برجسته نمي كنند.

وي اولين ويژگي انسانهاي كريم را حس تقدير دانست و گفت: انسانهاي كريم اگر كوچكترين كاري براي آنها انجام شود بلافاصله عكس العمل نشان مي دهند و تقدير و تجليل مي‌كنند و محبت ديگران را نسبت خودشان را  بي جواب نمي گذارند و آن را پاسخگو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي با اشاره دومين ويژگي انسانهاي كريم، اظهارداشت: انسانهاي كريم از قبل اينكه ديگران از آنها درخواستي داشته باشند مي بخشند و اجازه نمي دهند كسي از آنها درخواست كنند تا بخواهند ببخشند، به اين معني كه در انجام كار خير پيشتاز و پيشقدم هستند.

وي، يادآور شد: سومين ويژگي انسانهاي كريم اين است كه هيچگاه شكوه و گلايه نمي كنند و هر چه سختي و مشكلات هم به آنها فشار وارد كند باز هم لب به اعتراض و شكايت باز نمي كنند، چرا كه كريم هستند و خداوند را نيز كريم مي دانند.  

عضو هيأت علمي جامعة المصطفي، ناديده گرفتن خطاي ديگران و برجسته نكردن خطاهاي ديگران را چهارمين ويژگي انسانهاي كريم عنوان كرد و اظهار داشت: انسانهاي كريم نه تنها خطاي ديگر ان را ناديده مي گيرند،  بلكه خطاهاي آنها را هم هيچگاه برجسته نمي كنند تا آبروي هم نوع خود را خدشه دار كنند.  

وي پنجمن ويژگي انسان كريم را، وعده و وعيد، دانست و گفت: خبر خوش دادن وعده است اما وعيد تهديد است،  بنابراين انسان ها كريم وقتي وعده مي دهند به آن عمل مي كنند اما وقتي وعيد مي دهد هيچگاه آن عملي نمي كنند.

به گفته وي، خداوند به تمامي وعده هايي كه در قرآن داده است عمل مي‌كند، اما وعيدهاي خدا انشاالله هيچگاه عملي نخواهد كرد چون خداوند كريم است و به بهانه هاي مختلف مي بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی يادآورشد، انسان کريم لئيم و پست و شهوتران و اهل معصيت نيست، بنابراين کسي که کريم است و خودش را بالاتر از اين مي داند كه ظلم كند، دنيا در نظر او کوچک است و در برابر کوچکترين کار تشکر مي کند.

وي، اظهار داشت: به امام صادق(ع) گفته شد، همسايه اي دارم كه به من ظلم مي كند و من هم تحمل مي كنم،  اما بچه ها و همسايه ها من را ذليل مي دانند، امام صادق(ع) در جواب مي فرمايد كسي كه ظلم مي كند ظالم است.

عضو هيأت علمي جامعة المصطفي افزود: در نگرش دين ظالم لئين است و مظلوم با كرامت است و در نگرش دين، موسي ابن عمران كريم است و يوسف درچاه و ابراهيم در آتش با كرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي، يادآور شد: در روضه خواني به محل شهادت امام حسين(ع) گودي قتلگاه گفته مي‌شود و اين در حالي است كه گودي قتلگاه مرتفع ترين مكان عالم است و گودي نيست و بلكه ارتفاع است.

وي افزود: هركس در هر منطقه اي قرار دارد، آن منطقه به خاطر كسي كه در آن قرار گرفته است با ارزش مي شود، بنابراين در مكاني كه كريم جان داده است گودي قتلگاه نيست و نوك هرم و با ارزش ترين مكان عالم است كه اباعبدالله الحسين در آن جان داده است.

عضو هيأت علمي جامعة المصطفي با اشاره به اينكه كرامت، ابهت نفس و عزت نفس است، گفت: سراسر واقعه عاشورا از کرامت امام حسين و خاندانش موج مي زند.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها