سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم استان از رفت و امدهای غیرضروری در خیابان ها و فضاهای باز اجتناب و خودداری کنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ گودرز امیری در نشست اضطراری کارگروه آلودگی هوای چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به دنبال خشکسالی های پی در پی 9 سال اخیر، وزش باد  و خیزش گرد و غبار که باعث افزایش غلظت آلاینده گرد و خاک و همچنین کاهش دید افقی شده هوای این استان به مرز هشدار رسیده است.

وی افزود: به همین منظور مردم چهارمحال و بختیاری تا زمان کاهش آلودگی ها و خروج هوای استان از مرز هشدار از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در خیابان ها و فضاهای باز اجتناب و خودداری کنند.

امیری تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری به نکات ایمنی اعلام شده از سوی دفتر مدیریت بحران استانداری، اداره کل هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه تخصصی آلودگی هوا به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: شهروندان چهارمحال و بختیاری به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران دارای مشکلات ریوی، قلبی و تنفسی، ساکنان مناطق در معرض خطر و نقاط با احتمال وقوع طوفان گرد و غبار باید نکات ایمنی و بهداشتی مانند جلوگیری ار رفت و آمدهای ضروری در فضاهای باز و همچنین استفاده از ماسک های استاندارد در هنگام وقوع گرد و غبار را رعایت کنند.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان موظفند تا آمادگی کامل هرگونه ارائه خدمت مورد نیاز در این زمینه را داشته باشند.

وی عنوان داشت: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می شود تا اطلاعیه های دفتر مدیریت بحران استانداری و اداره کل هواشناسی را جدی بگیرند.

امیری اظهار کرد: در این مدت صنایع آلوده کننده و به ویژه سنگ شکن ها نسبت به رعایت استانداردهای تولید و جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا اقدام کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تامین منابع مالی مورد نیاز و همکاری بین مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری بتوان تصمیمات اجرایی لازم در خصوص عملیاتی کردن راه های جلوگیری از بروز پدیده گرو و غبار و آلودگی هوای استان را فراهم کرد.

گفتنی است، براساس اعلام و پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری پدیده گرد و غبار تا آغاز بارندگی ها در استان تداوم دارد.

از روز گذشته با بروز پدیده گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری، وزش باد تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت و کاهش دید افقی به پنج کیلومتر مشکلاتی برای مردم استان ایجاد شده است.

براساس اعلام و پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان ناپایداری های استان فردا و پس فردا کاهش می یابد و شدت آلودگی کمتر می شود.

ارسال نظرات