مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت "آرپاچای":

آب شرب و کشاورزی یکی از اولویتهای همه روستاهای واقع در منطقه پایلوت آرپاچای است

یکی از اولویتهای همه روستاهای واقع در منطقه پایلوت آرپاچای آب شرب و کشاورزی است، که در این راستا 8 بند سنگی در سالهای گذشته در منطقه احداث گردیده و ساخت 22 بند دیگر نیز در دستور کار جدی قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۶۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت "آرپاچای" با اشاره به اقدامات هماهنگ صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه این منطقه و ارتقا سطح معیشت خانوارهای روستایی، گفت: پس از برگزاری کلاسهای ترویجی و آموزشی متعدد پروژه جنگلکاری مشارکتی دیم با گونه های اقتصادی در این منطقه در حال اجرا می باشد.

حسین حسینی‌منفرد با اشاره به مساحت 9164 هکتاری منطقه‌ی پایلوت آرپاچای که شامل روستاهای ابدال، گلجیک، آقبلاغ، حاجی کندی، قزل‌تپه علیقلی، قزل‌تپه بیات و یامچی است، افزود: این منطقه که در 40 کیلومتری شهر زنجان واقع شده است دارای 3150 نفر جمعیت می باشد.

وی با اشاره به عقد قرار داد پروژه تحقیقاتی بررسی کشت و استقرار گیاهان دارویی دیم این اداره کل با دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از ایجاد زیر ساختهای کشت و توسعه گیاهان دارویی و ایجاد باغ مادری گل محمدی در نهالستان اداره کل خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه اجرای پروژه های مربوط به توسعه منطقه با استقبال مردم به ویژه زنان روستایی مواجه شده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت بخشی از آب شرب و کشاورزی منطقه با اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد:  یکی از اولویتهای همه روستاهای واقع در منطقه پایلوت آرپاچای آب شرب و کشاورزی است،  که در این راستا 8 بند سنگی در سالهای گذشته در منطقه احداث گردیده و ساخت 22 بند دیگر نیز در دستور کار جدی قرار دارد.

ارسال نظرات