در اربعین امسال 24 موکب از استان مرکزی برای زائران اربعین برپا و از زائران ایرانی و زائران دیگر کشورها در کربلای معلی پذیرایی کنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ روزها از پی هم می‌گذرند و به اربعین حسینی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. از یک سو عاشقان حسینی در شهرها و روستاها در تب‌وتاب ثبت ‌نام و گرفتن ویزا برای شرکت در بزرگ‌ترین گردهمایی حسینی در عراق، و از سویی دیگر مسئولان در تب و تاب چگونگی هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی عظیم و پذیرایی از زائران سرور و سالار شهیدان هستند.

بسیاری از عاشقان اهل بیت(ع) و به ‌ویژه شیفتگان سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) یا راهی کربلا شده‌اند یا اینکه در تکاپو برای آغاز سفر هستند تا به زودی با پای پیاده دل در مسیر عاشقانه‌های اربعین بگذارند.

شیعه در اربعین مشق عشق و ارادت می کند، چند سالی است که در این ایام مرز مهران علاوه بر شهروندان این شهرستان مرزی، خیلی از استان‌های همجوار، خود را به مرز مهران می‌رسانند تا مشغول خدمت‌رسانی به زوار و دلدادگان به سالار شهیدان شوند.

مردم سراسر استان مرکزی که همواره عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به معرض نمایش گذاشته‌اند، هدایا و نذورات خود را برای راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی از زوار حسینی اهدا کرده‌اند. و صدها خادم نیز خود را آماده کرده‌اند تا کم کم بار سفر ببندند و به سوی کعبه دل‌ها پر گشایند.

پذیرایی از زائران ایرانی و زائران دیگر کشورها در کربلای معلی توسط موکب‌های انتخاب شده انجام می‌شود، قرار است در اربعین امسال 24 موکب از استان مرکزی برای زائران اربعین برپا شود.

خلیل نجفی‌نظام‌آبادی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برپایی 24 موکب دارای مجوز استان مرکزی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: 20 موکب استان مرکزی در عراق و 4 موکب در ورودی و خروجی‌های استان به زائران گذری در رفت و برگشت خدمات رفاهی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: موکب‌های مستقر در کشور عراق از یک هفته قبل از اربعین حسینی برپا خواهد شد و این آمادگی و ظرفیت را دارند که به مدت 10 روز از 60 هزار زائر با غذای گرم پذیرایی کنند.

نجفی‌نظام‌آبادی خاطرنشان کرد: استان مرکزی آمادگی اسکان 15 هزار نفر در عراق و 15 هزار نفر در مهران را در گردهمایی عظیم اربعین دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات