مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی خبر داد
مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی از آزادی ۱۸۴ زندانی جرائم غیر عمد در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۴۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی، محمدحسن حسین‌بیگی مدير نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان از آزادی ۱۸۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در ۶ ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: برای آزادی این زندانیان در مجموع حدود ۱۹ میلیارد و۷۱۰ میلیون ریال از محل منابع مالی ستاد دیه استان و کشور، پرداخت  تسهیلات از طریق بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و منابع مربوط به صندوق خسارت‌های بدنی و بیمه تأمین و پرداخت شده است.

وی افزود: مبلغ کل بدهی ۱۵۹ نفر از این مددجویان که شامل جرایم غیرعمدی دیه، مهریه، نفقه و بدهی مالی غیر کلاهبرداری بوده است ۶۱ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال بود، ضمن اینکه تعداد ۲۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان نیز با مراجعه حضوری خیرین نیک اندیش و پرداخت مستقیم بدهی آنها از زندان‌های استان آزاد شدند.

مدير نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تصریح کرد: در ۶ ماهه سال جاری میزان تعهدات نقدی خیرین استان در جشن‌های گلریزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال است که تاکنون میزان واریزی این تعهدات به حساب ستاد دیه مبلغ  ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.

حسین‌بیگی ادامه داد: در حقیقت ۹۳ درصد این تعهدات محقق شده است ضمن اینکه میزان کل کمک‌های واریزی خیرین در سال جاری با کل کمک‌های سال‌های ۹۳ تا ۹۵ برابری می‌کند.

وی همچنین با اعلام تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ۶ ماهه اول سال ۹۵ گفت: در ۶ ماهه اول سال گذشته  تعداد ۹۵ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند و با توجه به آزادی ۱۸۴ نفر در ۶ ماهه ابتدای سال جاری تاکنون این رقم ۹۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدير نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد  ۱۹۸ نفر از محکومین جرایم غیرعمد در زندان‌های استان منتظر کمک‌های خیرین هستند، از مردم خیر و نوعدوست استان مرکزی خواستاریم به منظور آزادسازی زندانیان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۲۱۶۲۶۸۶۸۷۰۰۱ نزد بانک ملی ایران و شماره حساب ۶۰۲۰۰۶ نزد بانک کشاورزی واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات