امام‌جمعه ابرکوه:

بعضی دستگاه‌های نظارتی همسو با بیت‌المال خواران نظریه‌پردازی می‌کنند/کشور نیازمند انقلاب اداری

امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه کشور نیازمند انقلاب اداری است، گفت: دستگاه‌های نظارتی بعضاً همسو با بیت‌المال خواران نظریه‌پردازی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۵۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری  بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت‌الاسلام اکبر طالبی مدیرکل بازرسی استان یزد در سفر خود به ابرکوه با حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه این شهر دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار حجت‌الاسلام حسینی مسئولیت و مدیریت بازرسی استان را بسیار حسّاس خواند و اظهار کرد: با نگاه به وضعیت موجود اداری در کشور مواردی همچون کم‌کاری، کم‌لطفی به ارباب‌رجوع، تبانی‌های داخلی در دور زدن قانون، اظهارات مخفی و آشکار هزینه‌بر بودن حل برخی از مشکلات مردم و به تعبیری رواج کاذب رشوه، مشاهده می‌شود که تأسف زا، نامتوازن با نظام اسلامی و همچون یک بیماری بدخیم در بدنه اداری کشور است.

حسینی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در کارمندان تصریح کرد: کشور نیاز به یک انقلاب اداری دارد، زیرا با وضعیت موجود در کشور و نبودن کار مفید به اجزاء ساعات اداری مشکل‌ساز شده و از مرحله نصیحت و تذکر گذشته است.

وی اذعان کرد: سوءاستفاده‌های مالی که بخشی از فساد اداری است در زوایای آشکار خودنمایی می‌کند و در زوایای پنهان هم به‌راحتی قابل‌کشف است؛ اما دستگاه‌های نظارتی پس از افشاگری فضای مجازی از حقوق‌های نجومی، رواج رابطه، پارتی و نارضایتی ارباب‌رجوع و ایجاد جو کاذب و زمینه بدبینی، به تکاپو افتاده و خود را هم‌نوا با مردم نشان می‌دهند. سپس با فروکش کردن غبار اعتراض، چه‌بسا همسو با بیت‌المال خواران نظریه‌پردازی می‌کنند.

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر ضرورت برخورد جدی با عوامل متخلّف به‌عنوان راهکار مبارزه با فساد، گفت: بسیج ادارات می‌تواند با ترویج روحیه بسیجی، تشویق نیرو‌های انقلابی و برخورد با متخلفان نقشی پررنگ در کارایی بخشی برای مراکز اداری در بدنه اجرایی کشور داشته باشد. کسی که مرتکب فساد مالی می‌شود و یا از امضاء طلائی خود سوءاستفاده می‌کند، با آبروی نظام بازی کرده و نباید با او به‌راحتی کنار آمد.

در ادامه حجت‌الاسلام طالبی ابراز کرد: چند سالی است که دستگاه بازرسی استان به‌صورت مستقل فعال‌شده و در زمینه ترویج سلامت اداری توفیقاتی داشته است که امید است با کامل شدن سیر دولت الکترونیک بتوانیم تخلّف و فساد اداری را به حداقل ممکن برسانیم.
ارسال نظرات