خبرهای داغ:
pسینی شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از هزینه مالکیت سهام عدالت از محل سود 10 سالِ گذشته متعلق به مردم پرداخت شده و بخش باقی مانده هم باید ازطریق خود سهام داران تسویه شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۶۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از هزینه مالکیت سهام عدالت از محل سود ۱۰ سالِ گذشته متعلق به مردم پرداخت شده و بخش باقی مانده هم باید ازطریق خود سهام داران تسویه شود تا مالکیت صد درصدی سهام عدالت در اختیار مشمولان قرار بگیرید از این رو افراد باید مبلغی را به صندوق معرفی شده بپردازند.
وی ادامه داد: همچنین دولت و سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اند که سود این ایام را به سهامداران پرداخت خواهند کرد، اما این تصمیم مسئولان، با مخالفت عده‌ای از نمایندگان اقتصادی مجلس شورای اسلامی روبرو شده، چرا که این افراد معتقدند رقم مورد نظر برای پرداخت سود به مردم، بسیار اندک بوده و در سبد خانوار تاثیر بسزایی ندارد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشابه پرداخت سود سهام عدالت به موضوع یارانه‌ها که در یک وعده معین مبلغی به میزان ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بین مردم توزیع می‌شود، افزود: اگرچه سود سهام اثر وضعی مطلوبی در درآمد و سبد خانوار ندارد، اما در مجموع عدد بزرگ و قابل توجهی یعنی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان است که در جهت تولید و توسعه سرمایه گذاری اثر بخش خواهد بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجموع سود سهام عدالت در آینده نقش چشمگیری در تولید ملی داشته و از تورم جلوگیری خواهد کرد.
حسینی شاهرودی با تأکید بر مخالفت برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با این نوع از توزیع و پول پاشی در جامعه گفت: به جای پرداخت نقدی سود، با هدایت کل آن به سمت تولید در سهام صنایع گنجانده شده در سبد سهام عدالت، سهام داران در آینده نه چندان دور شاهد آثار مثبت آن خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها