خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: بیشترین اعتماد دانش آموزان به معلمان است به همین دلیل معلمان نیز باید آموزش های کوتاه مدت ببینند تا از طریق این آموزش ها حداقل بتوانند افسردگی دانش آموز را تشخیص و به متخصصان معرفی نمایند.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۱۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  در قزوین، در سومین جلسه شورای آموزش و ‌پرورش که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران شهری حضور داشتند، زاهدی بیان کرد: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دغدغه بسیار مهمی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی گفت: بهترین سنی که می توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد، مربوط به دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان است، اما متاسفانه مسئاله ای را که سال ها از آن غافل بودیم، مساله مهرت های زندگی است.
استاندار قزوین اظهار کرد: اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به گونه ای است که می توان گفت هر روز در مورد این‌موضوع در دنیا کتابی به چاپ می رسد.
زاهدی با اشاره به مسائل آسیب رسان افزود: مفید بودن در دوران جوانی و نوجوانی، مسئاله ای بسیار مهم است چرا که در پس این امر، افسردگی و سایر آسیب ها به وجود می آید.
وی عنوان کرد: خلاقیت موضوعی بسیار اساسی است و ایجاد فضایی برای بروز خلاقیت در دانش آموزان از وظایف مهم ما است تا در این فضا دانش آموزانی قوی پرورش دهیم که توانایی حل مشکلات خود را داشته باشند.
استاندار قزوین ادامه داد: افسردگی موجود در بین دانش آموزان باید در سنین کم برطرف شود و لازمه این امر ایجاد نشاط در فضاهای آموزشی است. 
این مسئول اذعان کرد: بیشترین اعتماد دانش آموزان به معلمان است به همین دلیل معلمان نیز باید آموزش های کوتاه مدت در این زمینه ببینند تا از طریق این آموزش ها حداقل بتوانند افسردگی دانش آموز را تشخیص و به متخصصان معرفی نمایند.
زاهدی یادآور شد: به دلیل شرایط امروز جامعه، حتی پدر و مادرها نیز با فرزندان ارتباط کمتری دارند. به همین دلیل حضور و مشارکت معلمان و دبیران امری ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: در امر آموزش و پرورش، صرفا این سازمان متولی نیست بلکه همه دستگاه ها باید به یکدیگر کمک کنند و در امر مهم آموزش و پرورش برای تربیت مردان و زنان قوی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها