خبرهای داغ:
فرماندار بناب خبر داد؛

اشتغال پایدار زنان روستایی بناب با همکاری دفتر تالاب های ایران

فرماندار بناب در جلسه تأمین معیشت بانوان و صندوق خرد زنان روستایی این شهرستان از ایجاد اشتغال جایگزین برای زنان روستاهای حاشیه تالاب قره قشلاق و دریاچه ارومیه توسط دفتر تالاب های ایران خبرداد.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۲۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ولی الله فرج اللهی افزود: دفتر تالاب های ایران با ظرفیت سازی و ایجاد زمینه در بهره برداران حوضه دریاچه ارومیه و در راستای بکارگیری الگوهای معیشتی سازگار با محیط زیست، کاهش فشار بر منابع آبی را در دستور کار دارد.
وی اعلام کرد: این دفتر برای آذربایجان شرقی سه طرح در نظر گرفته است که دو طرح آن در روستاهای زوارق و آخوند قشلاق بناب اجرا می شود.
فرماندار بناب سپس با اشاره به اینکه به علت کاهش شدید منابع آبی تعدادی از ساکنان روستاهای بناب نمی توانند به شغل کشاورزی ادامه دهند، بر ضرورت جایگزینی مشاغل کشاورزی با مشاغلی که نیاز به آب ندارند، تأکید کرد.
فرج اللهی خاطرنشان کرد: دفتر تالاب های ایران در سال جاری برای آموزش مشاغل جایگزین برنامه ریزی لازم را انجام می دهد و اگر در هر یک از روستاها برای 10 درصد مردم شغل جدیدی ایجاد شود به موفقیت لازم دست یافته ایم.
وی همچنین استفاده غیراصولی از منابع آبی در زمینه های شرب و کشاورزی را آفت جدی منطقه اعلام و اظهارکرد: در حالی که میانگین مصرف سرانه آب در کشور150 مترمکعب در سال است، متأسفانه این میزان در شهرستان بناب 250 مترمکعب است.
فرماندار بناب تاکید کرد: مردم باید به این باور برسند که تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه در درجه اول متوجه ساکنان حوضه این دریاچه بوده و در ادامه سایر استان ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها